Mineralfråga

G

GoddessOfLove

Förlåt att jag plågar er igen..

Jag ger både Chevinal Plus och Krafft (Röda) Mineraler.
Gav från början bara Chevinal Plus, då hon fick fri tillgång på kraftfoder förut och jag ville veta säkert att hon fick i sig det. Började sedan ge Krafft Mineraler för att det varken fanns fosfor eller Kalcium i Chevinal. Ger båda två nu har det blivit...

Vad bör jag fortsätta med?
 
Du bör räkna ut vad du igentligen ger din häst. Ibland innehåller höet tillräckligt med Ca och P då är Chevinal + bra.
// Linda
 
Det finns risk för att du överdoserar både vitaminer och selen, vilket inte är bra.

Vad ger du i övrigt? Kanske ett annat mineralfoder passar bättre.

Och vad väger din häst?

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske redan finns en tråd av detta men provar skapa en ny ändå. Min unghäst (4 år) som jag haft i 2 år har återkommande förstoppning...
2
Svar
26
· Visningar
2 844
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 391
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 139
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp