Missa inte chansen att registera hästen

Skönt att ha 2 hästar som redan är registrerade i sverige då det tog mer än 4 år att få passet från asrp när första pass kravet kom.
 
Jag är glad att jag fixade det där för min tyska tjej i somras. Lär ju bli kö nu.
 
Och de hästar som kommer hit senare n 30 januari då?
Jag får hem min från portugal nästa vecka. Har vet inbokad 27e i vilket fall för tandkoll och vaccin. Kanske kan göra detta elände i samma veva men frågan är om det hinner med snigelposten till 30e...
 
Och de hästar som kommer hit senare n 30 januari då?
Jag får hem min från portugal nästa vecka. Har vet inbokad 27e i vilket fall för tandkoll och vaccin. Kanske kan göra detta elände i samma veva men frågan är om det hinner med snigelposten till 30e...
Kanske kan ringa till det avelsförbundet som hästen ska registreras i och fråga dom direkt?
 
Kanske kan ringa till det avelsförbundet som hästen ska registreras i och fråga dom direkt?

Det blir SH då det är en lusitano, jag kan tänka mig att SH har högt tryck på sig nu i och med att alla udda hamnar där. Men ja, jag ska ringa dit. Kan bara inte göra det såhär dags, eller tidigare ikväll då jag jobbade :)
 
Det blir SH då det är en lusitano, jag kan tänka mig att SH har högt tryck på sig nu i och med att alla udda hamnar där. Men ja, jag ska ringa dit. Kan bara inte göra det såhär dags, eller tidigare ikväll då jag jobbade :)
Jag vet inte om de jobbar idag i och med den röda dagen, men prova ring imorrn annars. Hoppas de kan svara på dina frågor. :up:
 
Vad händer med de hästar som inte blivit tilläggsregistrerade innan detta datum? Kan dom inte tävlas, avlas på etc? Hamnar de utanför systemet för gott? (Tänker på Quarter här då det är den ras jag håller mig med)
 
Vad händer med de hästar som inte blivit tilläggsregistrerade innan detta datum? Kan dom inte tävlas, avlas på etc? Hamnar de utanför systemet för gott? (Tänker på Quarter här då det är den ras jag håller mig med)

Det händer ingeting. Andra länder har inte ens dragit igång detta och ex Danmark verkar tolka det som att det gäller hästar som flyttar EFTER 1e januari -16.
Sitt lugnt i båten folk.
 
Var står det att man inte får tävla?
Vet jag läste det någonstans, samt att man kan få vite om man inte tilläggsregistrerat och den kan typ endast uppdagas på en tävling, för hemma är det inte direkt någon som kollar hästpassen.
Vet förstås inte om de ändrat på det, synd jag inte hittar sidan där jag läste det.
 
Dessutom kallar dom det "chansen", precis som att det är nåt som gynnar oss hästägare.

Jo, men eller hur! Vad händer sedan då, efter den 30/1. Jag har en dansk import som jag tänkt tilläggsregga i vilket fall som helst. Dock tänker jag vänta till slutet av februari när det ändå är dags för vaccination och tandkoll av mina övriga hästar då min vette även är godkänt ID-kontrollant. Så snål är jag ;)

/Lizzie
 
Jo, men eller hur! Vad händer sedan då, efter den 30/1. Jag har en dansk import som jag tänkt tilläggsregga i vilket fall som helst. Dock tänker jag vänta till slutet av februari när det ändå är dags för vaccination och tandkoll av mina övriga hästar då min vette även är godkänt ID-kontrollant. Så snål är jag ;)

/Lizzie

Och jag har en dansk shettis-någonting som inte kommer att visa sig utanför socknen. Jag tror jag avvaktar lite....
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 816
Senast: krek
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig haft en tanke egentligen om att posta något på denna del av forumet men jag måste bara få kräka ur mig någonstans utan...
Svar
2
· Visningar
1 138
Senast: Shaggy
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 440
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 609
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp