Missfärgat i tvätt -räddning?

Har den räddat redan missfärgade strumpor?

Efter tre tvättar med galltvål så ser duken betydligt bättre ut men det rosa syns fortfarande. Min fina duk... :(

Japp, två par som blivit missfärgade på det vita av övrig tvätt blev så gott som nya igen efter tvätt med Colour catcher (jag blev glatt överraskad, hade inga förväntningar alls).
 
Prova även med ättika. Sonens farmor jobbade på garnfabrik och när färgerna fällde så kastade hon ned plagget i ättiksvatten. Det var som magi!
mvh
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 280
Senast: QueenLilith
·
Hemmet :cry: Usch. Jag flyttade nyligen in i ett nytt rum i samma hus jag hyrt i (bor i nåt kollektivliknande) de senaste fem månaderna, och...
2
Svar
38
· Visningar
3 595
Senast: ptr
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 118
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 921
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp