Bukefalos 28 år!

C

chrysler

Hur vet man om man måste skrapas? kan sånt kollas med UL, om det finns ngt kvar alltså?eller skrapar man alltid som rutin?(nu menar jag skrapning då piller för att få en blödning & få ut allt är uteslutet).

En fråga till, bör man alltid ringa akut vid ett missfall & be om att få komma in eller kan man vänta tills telefontid om det inte verkar akut(om blödningen inte är i stora mängder)?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Missfall

Ja det kollas med ett VUL eller UL. Nej det är inte rutin att skrapas (det är trots allt en ganska stor grejj, att sövas och så ska de in i livmodern)

Nej, man måste inte ringa akut om man känner att man klarar det själv. Jag lät allt komma ut här hemma och nästa dag ringde jag till sjukhuset och fick komma in för VUL. Dock var allting borta så det blev ingen skrapning.
 
Sv: Missfall

Jag hade smablodningar nattetid i ca 1 vecka, innan jag ringde och bokade tid for ett UL. Tyvarr visade det sig att jag var tvungen att skrapas da allt inte kommit ut.
Jag borde nog ha ringt tidigare men hade fullt upp med andra saker och trodde inte att det var missfall. Kan tillaggas att jag var i Sverige pa semester i 2 veckor nar detta handa.

/Krusan
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
936
Senast: Ninnurur
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 580
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 547
Senast: Tora
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 004
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp