Bukefalos 28 år!

Misshandel?

Sv: Misshandel?

Eskil nu 4 år har haft oräkneliga öroninflammationer som vi oftast behandlat genom att bära honom upprätt och ge rikligt med nässpray + alvedon med behov. Två gånger har vi behövt gå vidare med antibiotika.

Alltså, jag är läkare och kan skriva ut vilken medicin som helst. Men det är faktiskt penicillin, typ kåvepenin, man SKA använda. Enda skälet att inte göra det är allergi.

Men jag har haft samma djävulska kamper som ni och ungen har dessutom kräkts av ilska och vämjelse varje dos så vi fått göra om det upp till 3 ggr.

Vi har förklarat och förklarat vad penicillinet gör. Vi har gett isglass före för att bedöva smaken och jordgubbssaft efteråt.

Ändå är det ett veritabelt helvete och man känner sig som världens hemskaste.

Fast det skulle vara ännu hemskare att ge sitt barn fel medicin för smakens skull. Fy för alla bortskämda människor som på så vis skapar alla resistenta bakteriestammar :mad: Vi har ett samhällsansvar att använda vanligt penicillin till vanlig öroninflammation och spara de andra preparaten till svårare infektioner. Annars biter de snart inte där.

Det är bara att prata om det igen och igen efteråt. Ungen har grym koll på att vi gör det för att vara dumma mot bakterierna, inte mot honom.

Jag kan rekommendera den här:
Piller-o-Baciller_webb.jpg
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197616931

och ett besök på www.strama.org !
 
Sv: Misshandel?

Och jag som alltid undrat om min hjärna spökat med mig :crazy: Har frågat massa läkare om min känsliga hörsel kommer ifrån mina tidigare pskykoser, men ingen som sagt något vettigt.

Vi är flera med känslig hörsel! :D Och jag har inte haft några pskykoser, vad jag vet ialla fall! ;) Men som sagt kan det göra en väldigt trött i huvudet, och jag älskar när det är helt tyst omkring mig!
 
Sv: Misshandel?

Däremot tyckte han att jag skulle sluta "sjåpa" mig, och det vara bara att vara bestämd och hålla för näsan på honom när eländet ska ner....