Mitt klantarsle har slängt tävlingsbyxorna!

Lumos_Nox

Trådstartare
Insåg i morses att jag klantat mig totalt! Hade helt och hållet glömt att jag kastade mina vita ridbyxor för ett tag sen och inte köpt några nya :eek: Tävlar imorgon morgon så nu sitter jag i klistret, så klantigt!!! :banghead:

Jobbar till 14.30 så mina alternativ är:
* Stressa in till ridshopen 7 mil bort innan se stänger 16.00 och försöka hitta några vita på typ 15-20 minuter och hoppas de har min storlek hemma. Har 44/46 så det är ju si och så med det. Är även lite fattig just nu och jag misstänker att det enda som kommer finnas är Pikeurs.

* Använda mina vardags ridbyxor som är antingen marinblå heller Mullvads färgade. Ingen av kombinationerna är något jag tycker passar till kavaj, är väldigt traditionell av mig och tycker det ska vara vitt. Även rädd att domaren ska "se ner på det" även om man enligt TR får rida i det.

Känner ingen jag kan låna av som drar min storlek, spanat på salusidorna efter begagnat lite närmare men inte hittat nått.

Vad hade ni gjort om ni hade varit så dum som jag? :banghead:
 
Du får väl fokusera på att rida bra så är det ingen som ser vad du har för ridbyxor på dig! ;)

Haha, ja du har så rätt :laugh: Men jag rider bättre om jag känner mig snygg och det är en liten tröst när hästen är super spänd och tittig som alltid vid första tävlingen:D. Ska vi komma sist vill jag iaf vara snygg :D
 
Haha, ja du har så rätt :laugh: Men jag rider bättre om jag känner mig snygg och det är en liten tröst när hästen är super spänd och tittig som alltid vid första tävlingen:D. Ska vi komma sist vill jag iaf vara snygg :D

Fast om du har den känslan hade jag valt att gå all-in med förutsättningen att det är en tävling för miljöträning, inte tävling för att vinna. Vet du att hästen är lite fjompig första tävlingen på säsongen, spelar det ju ändå inte så stor roll för resultatet - den ska avverkas så ni kan komma vidare i säsongen, liksom.
 
Fast om du har den känslan hade jag valt att gå all-in med förutsättningen att det är en tävling för miljöträning, inte tävling för att vinna. Vet du att hästen är lite fjompig första tävlingen på säsongen, spelar det ju ändå inte så stor roll för resultatet - den ska avverkas så ni kan komma vidare i säsongen, liksom.

Du har så rätt :up:
 
Jag hade satsat på de mullvadsfärgade! Är faktiskt lite sugen på att skaffa en helsvart tävlingsoutfit. Har lite samma issue som dig att kavaj inte passar till annat än vitt/väldigt ljust men jag leker med tanken :p.
 
Jag hade satsat på de mullvadsfärgade! Är faktiskt lite sugen på att skaffa en helsvart tävlingsoutfit. Har lite samma issue som dig att kavaj inte passar till annat än vitt/väldigt ljust men jag leker med tanken :p.

Jag får helt enkelt gå runt ikväll och intala mig att det ser bra ut :D
Svart hade varit mer okej i min värld men det ägde jag visst inga och eftersom jag är av den typen av människa som blir smutsig direkt trots att jag har överdragsbyxor fram till uppsittning hade det varit praktiskt.:up:
 
Haha, ja du har så rätt :laugh: Men jag rider bättre om jag känner mig snygg och det är en liten tröst när hästen är super spänd och tittig som alltid vid första tävlingen:D. Ska vi komma sist vill jag iaf vara snygg :D
Se det som mental träning!
Verken ridförmågan eller intrycket av prydlighet ligger i färgen på byxorna. Men desto mer i din känsla av att du känner dig snygg, stilig och prydlig.
 
Se det som mental träning!
Verken ridförmågan eller intrycket av prydlighet ligger i färgen på byxorna. Men desto mer i din känsla av att du känner dig snygg, stilig och prydlig.

Ja, jag får nog tänka så. Älskar att piffa upp mig inför tävling :love:
 
@Lumos_Nox Jag tror faktiskt att det sitter väldigt mycket i huvudet (eller ja, helt och hållet) på oss ryttare hur en tävlingsoutfit ska se ut. Räcker att en ser en kavaj som sticker ut ur mängden för att det ska börja skava lite i ögat haha. Tänkte på det senast under Gbg när H&M-teamet red i kavajer med vita ränder på.
 
@Lumos_Nox Jag tror faktiskt att det sitter väldigt mycket i huvudet (eller ja, helt och hållet) på oss ryttare hur en tävlingsoutfit ska se ut. Räcker att en ser en kavaj som sticker ut ur mängden för att det ska börja skava lite i ögat haha. Tänkte på det senast under Gbg när H&M-teamet red i kavajer med vita ränder på.

Visst är det så. Sen tycker jag personligen att det svartvita är snyggast men å andra sidan vräker jag ju på med glitter istället :p Vilket andra är allergiska mot.
 
Vill du väldigt gärna ha vita ridbyxor kan du ringa till ridshopen och fråga om de har byxor i din storlek. Så slipper du åka i onödan.
 

Liknande trådar

Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp