Bukefalos 28 år!

S

Sirisiri

Igår satt jag och tittade i Charlies pärm som jag fick med när jag köpte honom. Bl.a fanns det flera uträknade foderstater som han fått. De låg på uppåt 80 MJ!! Och han blev inte riden mer då än nu. Jag som har räknat på 65-67 MJ. Iofs har han bantat ca 60 kg, men ändå!

Människor har väl nån slags "trivselvikt", alltså som man ligger på oavsett hur mycket eller lite man äter. Så är det för mig iaf. Gäller det för hästar också?

Jag skulle gärna ge honom mer för att han ska bli piggare, men inte tjockre!! Har någon något förslag på kraftfoder som piggar upp hästen (ej ren havre)?
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 838
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 775
Foder & Strö Tänkte kolla om ni har något bra förslag på ett lite uppiggande kraftfoder, dock med lite speciella krav? Jag skulle vilja ha ett som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 680
Foder & Strö Jag har stött på ett för mig helt nytt problem, för första gången har jag en häst i stallet som inte lever på luft och kärlek eller blir...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 189
Senast: cahs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp