Motivationstråd/mental träning med coach

kolblakkur

Trådstartare
Jag kan väl inte vara ensam om att ha dålig motivation när det gäller att aktivera hästarna? Det har inte alltid varit såhär, verkligen inte, men jag har hamnat i en låååång svacka på grund av vissa anledningar. En anledning är att jag blev sjuk och gick på en tuff medicinsk behandling under 1-1,5 år med extrem trötthet som biverkning. Arbetade heltid med 2 timmar pendling t/r under denna tiden, vilket nu i efterhand inte var att rekommendera. Det i kombination med att jag stod i ett stall jag inte trivdes i under tre år var nog dödsstöten för min motivation (= stallet blev en energitjuv och inget roligt alls).

För att ge mig själv bättre förutsättningar har jag flyttat hästarna till ett bra stall som endast ligger 1 km bort, och jag pluggar hemifrån samtidigt som jag arbetar extra i byn. Sålde även en häst för att minska åtagandet och pressen. Men jag kommer inte loss med hästarna ändå! Motivationen kom inte som det förväntade brevet på posten, utan jag sitter fast. Har lekt med tanken att sälja alla hästar, men jag vill faktiskt inte det. Jag vill komma tillbaka!

Nu undrar jag om det är någon annan som känner igen sig och kanske har samma motivationsbrist? Hade varit givande att läsa om hur ni har det. Även er som faktiskt kom ur svackan; hur gjorde ni?
Kanske är det någon här som anlitat en coach för mental träning i hopp om att få tillbaka motivationen? Hur var det? Gav det något resultat?

Tråden får även gärna fungera som ett tillhåll för oss som är i en svacka eller håller på att ta oss ur den. Kanske kan vi motivera varandra :)
 
Jag är i en svacka nu... Den började någon gång förra sommaren, när vi tränade massor men inte kom framåt i utvecklingen, kombinerat med rätt trista kommentarer från en tränare. Jag beslöt mig för att lägga ned tävlandet och bara rida för att det är kul.