Motivationstråd/mental träning med coach

Det är tyvärr inget alternativ då jag inte vill byta bort att ha hästarna 20 meter utanför husdörren(har alltså eget stall) :down: men från och med i sommar kommer jag även ha lösdrift så funderar lite på att försöka skaffa en inackordering för att lösa ridsällskap-problemet. Då gäller det dock att lära sig dela stall med någon annan, jag som har varit ensam i snart 20år :eek:
Hittar du rätt inackordering så är det guld värt.
 
Fö var jag superpepp idag, en del av min "ridbana" har tinat fram, så en kan nästan rida över lite bommar. Gav mig iväg på en superstissig häst (för vi hade hoppsadel...) och så blev det ett sånt där dåligt pass där en mest bara vill grina.

Då tappar jag förstås lusten ännu mer att rida, när jag väl sitter upp ska ju allt vara perfekt och hästen ska kännas som smör. :angel: Vet att deppigheten går över, men jag hade behövt ett bra pass nu...
Dom där dåliga passen kan man ju vara utan. Man känner sig som världens sämsta och undrar varför man håller på :cry:
Det ska va dom där passen där man verkligen känner att det har varit bra och man lever på känslan länge efteråt :banana: det gör underverk för Depp, självförtroende och motivation.
 
För min egen del: min motivation räckte inte hela vägen idag :( Eller ja, den kunde ha gjort det under bättre förutsättningar. Skulle till stallet efter jobb klockan 16 och tänkte att jag skulle ta och göra något med båda - när jag såg att det skulle blåsa 19 m/s + regna när jag skulle vara där :grin: Jag försöker tänka krasst och analysera: är det jag som hittar på en dålig ursäkt? Men när min stallägare som ALLTID rider, ställer in sin ridning pga vädret - då får jag väl tolka det som att det faktiskt inte var någon god idé att syssla med en helt grön häst och en äldre arbetsnarkoman som vilat hur länge som helst och endast varit nere vid ridhuset en gång under dessa förutsättningar :angel:

Har dock fått en motivationshöjare och samtidigt något som gör mig väldigt nervös: jag har fått plats i tömkörningsgruppen som tränar en gång i månaden :nailbiting:

Plan för imorgon: göra något med båda. Tar nog en på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Klart att en måste anpassa sig till omgivningen ibland, men smart att du jämför med stallägaren, så du vet att det inte är ursäkter från din sida. Himla skoj med tömkörningsgruppen, hoppas det blir startskottet för mer motivation. Heja, heja!
 
Det är tyvärr inget alternativ då jag inte vill byta bort att ha hästarna 20 meter utanför husdörren(har alltså eget stall) :down: men från och med i sommar kommer jag även ha lösdrift så funderar lite på att försöka skaffa en inackordering för att lösa ridsällskap-problemet. Då gäller det dock att lära sig dela stall med någon annan, jag som har varit ensam i snart 20år :eek:
Det är inte så farligt med inackordering. Det är rent krasst inackorderingen som ska anpassa sig efter dina regler och hur du vill ha det i stallet. Hittar du rätt person så kan det absolut vara värt det. Ett ordentligt kontrakt och tydliga regler så blir det säkert bra. Min stallägare har endast haft en inackordering innan mig, innan dess var hon själv. Nu funderar hon på att ta in någon mer, men hennes största bekymmer är att hon "inte kommer hitta någon lika bra" (syftat på mig) :D Försöker berätta för henne att det finns fler jättebra inackorderingar, jag har haft många stallkamrater som verkligen var toppen. De stack till slut dock pga kass stallägare :(

Hittar du rätt inackordering så är det guld värt.
Håller med dig :up:
 
Dom där dåliga passen kan man ju vara utan. Man känner sig som världens sämsta och undrar varför man håller på :cry:
Det ska va dom där passen där man verkligen känner att det har varit bra och man lever på känslan länge efteråt :banana: det gör underverk för Depp, självförtroende och motivation.

Ja, jag försöker ibland blunda och tänka tillbaka på fälttävlanslägret vi var på 2015, då vi verkligen var som ett tillsammans. :heart Jag VET ju att hon älskar att vara ute på terrängbanan (jag också!), men för att få orken till det behöver vi ju rida igång oss mkt mer... Första träningen i år är 27 maj, det är ju bara 53 dagar kvar! :nailbiting:
 
Du är inte ensam.. Jag har utmattningssyndrom men försöker orka att behålla hästarna. Tack vare lösdrift fungerar det. När jag har dåligt med ork, om jag ändå orkar göra något, så trick-tränar jag. Det blir lite kontakt, lite lek, lite mys och lite stimulans för hästarna. Det kan du göra var som helst också.
Jag saknar också paddock där jag står nu, en idé kan ju vara att göra en liten hage med plaststolpar inne i hagen, så kan man släppa hästen och jobba lite där, eventuellt rida. Brukar gå promenader i skogen med hästarna också när jag har bra dagar, gå rakt ut i terrängen och försök få hästen följa dig runt stenar och träd. Någon gång ska det väl vända får man tänka, pressar man sig själv blir det bara värre. Hoppas det går bra!
 
Ja, jag försöker ibland blunda och tänka tillbaka på fälttävlanslägret vi var på 2015, då vi verkligen var som ett tillsammans. :heart Jag VET ju att hon älskar att vara ute på terrängbanan (jag också!), men för att få orken till det behöver vi ju rida igång oss mkt mer... Första träningen i år är 27 maj, det är ju bara 53 dagar kvar! :nailbiting:
Är du inbokad på den träningen? :) Då har du ju något att arbeta mot iallafall :)
 
Du är inte ensam.. Jag har utmattningssyndrom men försöker orka att behålla hästarna. Tack vare lösdrift fungerar det. När jag har dåligt med ork, om jag ändå orkar göra något, så trick-tränar jag. Det blir lite kontakt, lite lek, lite mys och lite stimulans för hästarna. Det kan du göra var som helst också.
Jag saknar också paddock där jag står nu, en idé kan ju vara att göra en liten hage med plaststolpar inne i hagen, så kan man släppa hästen och jobba lite där, eventuellt rida. Brukar gå promenader i skogen med hästarna också när jag har bra dagar, gå rakt ut i terrängen och försök få hästen följa dig runt stenar och träd. Någon gång ska det väl vända får man tänka, pressar man sig själv blir det bara värre. Hoppas det går bra!
Jättebra tips det där med plaststolparna! Kan vara en bra lösning för de som inte har tillgång till paddock.
 
Min motivation är också i botten emellanåt, rider utan mål just nu och då blir det ingen vettig ridning alls. Det är bättre när jag har träningar inbokade då måste jag ju trimma för att inte skämma ut oss på träningarna, men nu har jag jobbat de senaste gångerna träningarna har varit tyvärr. Så typiskt!
 
Fick en liten kick i går på träningen. Gick super :banana: har varit ganska nere nu dom sista veckorna. Var ju och tävla för första gången på 6år och det gick jättebra. Fick en riktig kick där med. men efter det så bara all luft gick ur mej. Var och tränade förra veckan och det gick bra men fortfarande ingen ork. Så nu hoppas jag på att träningen i går gav lite extra push. Ska ev satsa på P&J på långfredagen så jag behöver vara igång.
 
Min motivation är också i botten emellanåt, rider utan mål just nu och då blir det ingen vettig ridning alls. Det är bättre när jag har träningar inbokade då måste jag ju trimma för att inte skämma ut oss på träningarna, men nu har jag jobbat de senaste gångerna träningarna har varit tyvärr. Så typiskt!

Det där är så svårt! Jag har en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och har jobbat massor senaste året med att inte ha mål. Men då får jag inget att längta efter/sträva emot. Försöker nu hitta mål som inte är prestationsbaserade, men det går sådär... Så jag känner igen mig. Hoppas du får till någon träning snart. :)
 
Fick en liten kick i går på träningen. Gick super :banana: har varit ganska nere nu dom sista veckorna. Var ju och tävla för första gången på 6år och det gick jättebra. Fick en riktig kick där med. men efter det så bara all luft gick ur mej. Var och tränade förra veckan och det gick bra men fortfarande ingen ork. Så nu hoppas jag på att träningen i går gav lite extra push. Ska ev satsa på P&J på långfredagen så jag behöver vara igång.

Heja!!! :D :bump:
 
Begriper inte vad som hänt... Igår blev det ett dressyrpass på vändplanen, absolut inte nåt bra pass, märks att vi är otränade, men det kändes ändå ok. Eller kanske snarare att jag kunde bortse från att vi var otränade, konstigt vore annat.

Sedan idag skrittade vi ut 45 min med unghästen lös, fast det snöade på tvären och var kallt. Ett sånt där typiskt väder som jag alltid gnäller över att jag inte kan rida i. :confused: Kan min motivationsbrist börjat försvinna? Idag var det liksom inget jag funderade över, skritt stod på schemat, då var det skritt vi skulle göra. O_o

Imorgon ska vi busgaloppera. :angel:
 
Oj, har du fortfarande snö @Habina ?

Ja. :meh: Fast det mesta hade försvunnit, bara några drivor kvar samt diverse isfläckar. Det ryktas om att det ska bli 12 plusgrader imorgon, så då hoppas jag mer försvinner. I fjol vid den här tiden fick vi 4 dm snö på ett par timmar, det var inte roligt...

Men jag planerar för fullt för att ta mig längre söderut snart. :angel:
 
Ja. :meh: Fast det mesta hade försvunnit, bara några drivor kvar samt diverse isfläckar. Det ryktas om att det ska bli 12 plusgrader imorgon, så då hoppas jag mer försvinner. I fjol vid den här tiden fick vi 4 dm snö på ett par timmar, det var inte roligt...

Men jag planerar för fullt för att ta mig längre söderut snart. :angel:
Jag antar att du bor långt norrut, vi har vitsippor, tussilago och krokusar i full blom:D och tack vare att det är ljusare senare på dagarna så hinner jag rida efter jobbet= motivation:up:
 
Jag antar att du bor långt norrut, vi har vitsippor, tussilago och krokusar i full blom:D och tack vare att det är ljusare senare på dagarna så hinner jag rida efter jobbet= motivation:up:
Det här vi åxå. Men i veckan som kommer så ska det tydligen bli skitväder :turd: Så där gick min motivation i bott :( fast å andra sidan så brukar det ändra sig när dom lovar samma väder i en hel vecka innan. Så det kanske kan bli hyfsat ändå. Får väl se hur det går med min p&j. Om det blir någon:meh:
 
I torsdags aktiverade jag båda mina med tömkörning :) Igår hoppade jag in extra på jobb, så jag blev snuvad på en kväll där jag tänkte aktivera dem. Ikväll orkar jag inte göra något om jag ska vara ärlig, fick hoppa in och jobba morgonen fram till lunch. Imorgon jobbar jag 7-20, så har liksom inte mycket ledigt denna helgen :/ Har noterat att mitt jobb är en riktig energitjuv, så har bestämt mig för att inte arbeta extra fr.o.m. nästa termin utan endast fokusera på studierna. Har inte gjort några planer för nästa vecka, vet inte om det är bra eller dåligt. Blir ni mer motiverade av att planera motioneringen i förväg?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 928
Gnägg Hej! Min motivation går verkligen bara neråt med att gå till stallet där min lån ponny står. Tror hon stått i en vecka nu även fast jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 706
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 674
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp