My Pleasure PIH28

M

Mickis2003

Någon som har info om denna hingst, finns inte mkt på nätet. Svenska avkommor? :bump: :bump: :bump:
 
Jag hittade honom på danska HesteData, som jag har abbonemang på.

Jag har lagt in hans stam på Del Mar http://www.pedigreequery.com/allbreed/

Han har 24 reggade avkommor i Danmark.

Han har gjort någon form av bruksprov som heter Faelles materialprove (1-dags):
Gångarter 209
Hopp, någonting (kan inte danska)85
Uthållighet 769,5
Villighet 228
Sammanlagt 769,5
Fråga mig inte hur testet gått till eller vad siffrorna betyder, jag skriver bara av :)

Visad 1999:
Mankhöjd 170 cm
Kropp 8787
Ben 56
Rörelser 668
Helhet 7
Helhetsintryck: Stor, betydlig hingst av god typ. Passande djup och bredd. Rätt gott huvud. Bra skuldror och manke. Rätt god överlinje. Stram länd. Välformat kors. Benen "passende före" (kan inte översätta det :o), parallellförskjuten fram, lite vinklad bak. Rörelserna medel, knappt taktfast i skritt, medel, mer elasticitet önskas i trav, "rummelig" i galopp.

Han har placeringar upp till msv A hoppning.
 
Tack så mkt för information, jag lyckades dock inte hitta han via länken, jag har lite kass på hitta !!!
Sifforna är jag inte heller så bra på tyda, har kollat flera danska sidor men blivit lagom mkt klokare. Men han är en av de få hoppskäckarna jag hittat iallafall. De flesta andra är western hästar....eller jag har fel kanske? :confused:
Kan man hitta avkommornas eventuella prestationer oxå? då tänker jag mest på om de blivit hopphästar :idea:
 
Typiskt.............han är såld till USA nyligen.... :(
 
Eftersom han är född 1995 så tror jag inte att hans avkommor hunnit få så mycket prestationer ännu :)

Vad är det med länken som inte funkar? Du ska bara skriva in hästens namn, inga nummer. Tror att han var den fjärde hästen med det namnet, men den ende som var Pinto! :)
 
Du har ju helt rätt, de är inte så gamla ännuu :smirk: :rofl:

Jag får fortfarande inte träff bara på namnet, men jag har hittat lite mer info på andra ställen på internet, tack för hjälpen iallafall.
 

Liknande trådar

Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
628
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Gotlandsrussen är hotade, men nu kan en svensk hingst, exporterad till USA, ha gjort en insats för rasen då dennes avkomma är tillbaka i...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Rosett
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 136
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp