Bukefalos 28 år!

Mycke ridning blire...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu rider jag W så gott som varje dag, utom när han behöver en ledig dag. Ibland rider jag även P, så det blir två turer.

W är ofta väldigt cool, men har ändå nerverna ganska nära ytan, i alla fall vissa dagar. Jag vet inte riktigt varför han ibland är lite spänd. Det brukar märkas redan i stallet hur han är för dagen.

Ofta brukar jag börja med att gå en sväng till fots med honom och sedan rider jag på ridbanan i 20-30 minuter. Igår var han lite spänd och när HV kom ut för att mata grisarna blev det väldigt spänt. Han fick giraffhals och blev rädd för grisarna så han for iväg. Dagen innan hade grisarna blivit rädda för honom och då blev han i sin tur rädd för grisarna. Nåväl, han är ändå ganska mild när han far iväg. Han är ju trots allt inte särskilt rädd för grisar egentligen, till skillnad mot P som hyperventilerar när nassarna ska passeras. P har förresten blivit betydligt bättre på den punkten sista tiden. Första gången när vi skulle förbi dem tog det väl en halvtimme. Dagen efter halverade vi den tiden. Sedan var vi nere på 5 minuter. Nu är vi nere på 2 minuter. :up:

W och grisarna. Det här skulle P aldrig våga.
20150815_174654.jpg


Vissa dagar är bättre än andra. Idag var en sådan dag. Vi började med en promenad och mötte två bussar på vägen och W var fullständigt cool och oberörd. Ridningen tyckte jag också funkade bättre och han skötte sig fint. Bussiga fina häst :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 343
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 247
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 574
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp