Bukefalos 28 år!

När det äntligen händer.

F

Falskhet_

Ridit på pelham de senaste halvåret på mitt varmblod sto för hon blir väldigt pigg efter hindrena. Ridit väldigt mycket övningar så hon ska lyssna och i vanliga fall går hon på tredelat både i skog och paddock. Och nu äntligen i Onsdags hände det. Hon gick en hel hopplektion på tredelat bett och hon var som en ängel. Stannade när jag ville och stack aldrig. Visst detta halvåret har det bara gått bättre och bättre Men gud sicken härlig känsla det är när det bara klickar till :D

Det var verkligen värt alla tårar, svett och blod :D

Vad hade ni för senaste goda händelse?
 
Sv: När det äntligen händer.

när min häst blev friskförklarad och vi fick börja rida på han igen :), en till kul sak är att han verkligen har svarat på fodreändringen, (han hade proteinbrist) så tappade typ alla ryggmsukler men, när vi började rida på han igen, barbacka så kände man att han var så mkt stadigare att sitta på + bredare :D
ps. har oxå ett varmblod :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en kallblodstravare, D ponny. Hon är inriden sen 4/5 år tillbaka men har dock stått i 3 år, har ridit henne i ungefär två...
Svar
10
· Visningar
1 124
Ridning Har en underbar arabvalack (8 år) som jag haft i drygt 1,5 år nu. Han är världens snällaste i hantering, fin att rida i paddocken och...
2
Svar
34
· Visningar
4 559
Senast: RonjaH
·
Hästmänniskan Hej! Är en 15-årig tjej som drömmer om en egen häst tillsammans med min 23-åriga storasyster. Jag har ridit i ett år på ridskola...
2
Svar
20
· Visningar
3 070
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp