När försvinner den förbannade ångesten...

Virrig

Trådstartare
Jag vet inte vad jag vill med den här tråden egentligen, mest ventilera tror jag. För idag är en dålig dag, en riktig skitdag då jag bara gråter och sover.

Jag har nog aldrig mått särskilt bra, redan när jag gick på dagis så vart jag onormalt hysterisk över att bli lämnad av mina föräldrar. Jag grät till och från hela dagarna på dagis, och jag minns fortfarande den fruktansvärda känslan av att bli lämnad.

Mina föräldrar skiljde sig när jag var ca 4år, och sen dess har jag och pappa aldrig haft någon jättebra relation. Vi träffas ibland och han frågar hur det går i skolan, i övrigt är vi som främlingar.

När jag var ca 10år började mina ätstörningar, jag gick ner ca 15kg och var mest bara skinn och ben under flera år. Vid den åldern så slutade jag gå i skolan helt, jag gick på möten på skolan varje vecka och fick med skoluppgifter hem. Tvingades gå till en psykolog 1 gång i veckan, men jag sa aldrig ett ord till henne.

När jag var ca 12år så började jag gå i skolan ca 2 ggr i veckan, men när jag nyss fyllt 13 så dog min storebror. Då rasade min värld igen och på 2 månader gick jag inte utanför dörren. Till skolan gick jag inte igen förrän jag var 15, då var jag på skolan några dagar i veckan. När jag började gymnasiet så gick jag inte på 6 månader, bytte då linje och började om på nytt.

Nu går jag sista året på den linjen och det har gått hyfsat, ibland går det 2 veckor och jag orkar inte vara på skolan, sen kan det gå bra i 2 månader. Jag går en praktisk linje och har praktik 3 dagar i veckan.

ALLT inom mig skriker nej varje dag jag ska till skolan/praktiken, jag träffar nästan aldrig mina vänner för jag orkar inte bry mig. Jag vill bara sitta hemma och vara ifred, men samtidigt så är det då den värsta ångesten kommer... Panikattackerna kommer mer ofta än sällan, och kan vara i flera timmar.

Allt jag vill är att vara normal. Att varje kväll inte måste innebära att jag får panikattacker, pågrund av att jag måste till skolan/praktiken. Jag får ibland kraftig panikångest innan jag ska vara med en kompis. Blir saker inte exakt som jag tänkt mig så får jag panikångest och struntar helst i allt.

Jag vill aldrig någonsin ha ett jobb. Jag vill vara hemma med mina djur, träffa så få människor som möjligt, slippa paniken. Jag vill inte bli nervös av att träffa okända personer. Jag vill inte göra någon besviken. Jag vill inte bli tvingad till saker. Jag vill kunna vara en normal, fungerande människa.

Jag har det egentligen bra. Jag har min familj, min pojkvän, massor av vänner och min hund. Men den förbannade ångesten äter upp mig inifrån.
 
Sv: När försvinner den förbannade ångesten...

Jag känner och mår precis likadant. Lösningen är att öppna upp sig till någon även om man inte vill. Du får gärna PMa mig om du vill ha stötting. Kram!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 847
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
814
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 105
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 494
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp