Bukefalos 28 år!

När red ni igen?

Sv: När red ni igen?

Man bör inte träna så att man får mjölksyra när man ammar, inget farligt eg men smaken går över i mjölken och smakar inte gott...

Sen är det nåt med slaggproduker som frigörs osv. Återkommer när ja funnit källan till detta :D
 
Sv: När red ni igen?

Jag red en vecka efter att hon föddes:)

Hade inte ont någonstans, och blev inte helt slut efter ridpasset heller då jag tränat under hela graviditeten med olika saker*^

(inte ridit hela, men gjort annat medans jag väntade henne)
 
Sv: När red ni igen?

Man bör inte träna så att man får mjölksyra när man ammar, inget farligt eg men smaken går över i mjölken och smakar inte gott...

Sen är det nåt med slaggproduker som frigörs osv. Återkommer när ja funnit källan till detta :D

Jaja, alltid får man höra något nytt.... Här var det ingen som klagade på smaken iaf :grin:
 
Sv: När red ni igen?

Man bör inte träna så att man får mjölksyra när man ammar, inget farligt eg men smaken går över i mjölken och smakar inte gott...

Sen är det nåt med slaggproduker som frigörs osv. Återkommer när ja funnit källan till detta :D

Är inte det en av alla graviditets- och amningsskrönor bara? Min kotte klagade iaf inte ett dugg över att amma direkt efter att jag varit ute och joggat. Nej, jag vill se en undersökning där de verkligen har mätt mjölksyrehalten i bröstmjölken efter träning för att tro på det.
 
Sv: När red ni igen?

Och om jag nu skulle svara på ursprungsfrågan, så red jag efter sex veckor. Med facit i hand hade det gått bra tidigare, men eftersom hästen inte är min ville jag inte ställa till det för hästägaren genom att säga att jag kunde rida igen och sen behöva backa ur. Jag ville dessutom göra efterkontrollen, för jag sprack väldigt mycket. Hade visserligen inga problem efter tre veckor ungefär, men ville vara säker på att inte hela paketet sprack när jag satt upp igen :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 328
Senast: McFlurry
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 720
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 423
Senast: Sirap
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 084
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp