Bukefalos 28 år!

När törs jag avmaska? (Magdalena - hoho?)

Alexandra_W

Trådstartare
Åringen har ju 1200 EPG av lilla blodmasken, konstaterat med träckprov i februari.

Jag vill ju avmaska både henne och valacken så fort som möjligt, men samtidigt inte orsaka någon massaktivering.

Men hur mycket mildväder ska det vara för att man ska våga? Här är det ju riktigt marsväder nu. Dvs det kan vara minus 10 nattetid och plus 20 i solen dagtid. Oftast ligger temperaturen mellan minus fem (natt) och plus fem (dag i skuggan).

Så, törs jag eller ska jag vänta mer? Hästarna fäller fö för fullt så nog är våren runt hörnet allt (såg några förskrämda krokusar (växten, inte blommande) titta upp vid husgaveln häromdagen med.
 
Jag skulle nog våga avmaska nu. Det blir ju lagom till mitten av maj då också (om du nu använder ivermectin förstås).
 
Nä, banminth i år. Kört två år ivermektin på V, och Kele maskades med ivermektin förra året. Så nu är det Banminthår.

Men då ska jag tuta i dem ikväll då, så hoppas vi vi slipper ev otrevliga bieffekter =)
 

Liknande trådar

Hästvård Vintern här har ju varit.. tja.. ett skämt. Varit plus och gegga mer än det varit kallt och snö. Nu kom dock snön för typ en vecka sen...
Svar
10
· Visningar
1 228
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp