Någon som provat First mat, mattan man lägger i transporten?

Lurv

Trådstartare
Min häst kissar så gott som alltid i transporten. Nu har det kommit en matta man kan lägga i. Men innan jag köper den undrar jag om någon provat. Tänker att det skulle bli lite halkigt i vagnen, om mattan halkar mot golvet.
Tankar, idéer någon? Verkar ju himla lättstädat iaf.
 
jag har tittat på den lösningen. Vid första anblick ser den ju jäkligt smart ut när hästen står i släpet men spån och väta kan fastna under den ändå, och då har man plötsligt ett än mer tungrott problem att flytta runt på, än att mocka släp på vanligt vis.
 
jag har tittat på den lösningen. Vid första anblick ser den ju jäkligt smart ut när hästen står i släpet men spån och väta kan fastna under den ändå, och då har man plötsligt ett än mer tungrott problem att flytta runt på, än att mocka släp på vanligt vis.

Nja, man drar ju ut den direkt man kommer hem och tippar ut den, väger ju bara 6 kg. Spån och väta ska ju inte komma under den, det är ju det som är grejen. Man måste ju inte ha spån heller Jag har iaf beställt en så jag får återkomma med rapport :)
 
Jag hade en sådan och tyckte den funkade bra. Kisset och spånet höll sig på rätt plats. Jag hade en mjuk mellanvägg vilket gjorde att mattan rörde sig nör man körde. Kanske det hade löst sig om man haft två mattor men jag hade bara en och min häst tyckte det var lite jobbigt. Även kanten som höll spånet på plats i bakkanten tyckte hon var lite konstig när hon skulle backa ur. Annars tycker jag tanken är bra, blev absolut inte blött under mattan!
 
Jag funderade på det, men insåg sedan att eftersom jag har ett sto som ju kissar bakåt så skulle mattan snarare hålla kvar urinen i transporten istället för att den rinner ut bakåt, och jag skulle få byta allt spån varje gång. Har istället varit noga med att alltid parkera i lite uppförsbacke, och har dessutom tränat hästen på att kissa på kommando, vilket fungerar långt över förväntan så det är sällan hon kissar i transporten numera. :up:
 
Jag tycker inte den verkar så bra. Ska man köpa 2 st kostar det ju nästan lika mycket som att byta golv i transporten. Nu har jag 2 hästar som sparkar och trampar runt endel i transporten, och jag är rädd att de skulle vika upp eller flytta runt mattan och få panik.
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Murray
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp