Bukefalos 28 år!

Någon som testat dessa täcken

F

Fjunet

och kan berätta om de är bra? Första täcket är täcket Skall från Börjes, och det andra är täcket Voff från samma försäljare.

5458.jpg


5461.jpg
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Jag har inte testat dom.
Jag vill gärna ha täcke under magen åxo.
Dels så blir undarna så skitiga där.
Sen om det är kallt så är det bra om bröstet håller sig något varm.
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Har inte testat, då mina hundar inte är i behov av täcken. Men jag har klämt på dem och de känns rejäla och bra. Hur hållbara de är vet jag inte. Men det verkar vara mkt bra kvalitet, med tanke på prislappen
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Börjes säljer ett annat täcke från hansbo som är jättebra kvalitet och med "magplatta" kostar liite mer än ovan nämnda men är mkt bätte kvalitet!

Vad ska du ha för strl?
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Kan inte hitta täcket med magplatta.
Vad är det ca för pris på ett som är 30 cm ?
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Jag har ingen aning! Hunden har inte kommit än. Mäter man ryggens längd? Han är en toypudel iallafall...
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Jag har det första täcket till min grabb. Det är rätt så tunt, så det används på "varma" vinterdagar (läs mellan nån plusgrad till nån minusgrad). Det är slitstarkt, har haft det i snart två år och det syns knappt att det är använt :) Det är lätt att tvätta också.
Det enda som är lite negativt, är att när hunden rullar sig så kan det lossna, så hunden får det som en haklapp istället och fastnar med tassarna. Men i övrigt tycker jag det är ett bra täcke!
Men som en annan talare sa, så är det kyligare ute, så vill jag ha med magplatta. Det finns fina och inte alltför dyra täcken som är rejält fodrade och med magplatta. Fråga i din djuraffär, har de inte kan de nog ta hem till dig!!
Och ja, du mäter ryggens längd på hunden för att få fram rätt storlek.
Lycka till!! :bump: :bump:
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Jag har skall täcket till min dalmatiner...Han kan bli lite frusen när det är väldigt kallt ute. Jag tycker täcket är otroligt bra till det priset!!! Visst finns det tjockare täcken på marknaden och med magplatta men de kostar en slant till... Så det beror ju på vilket behov man har.
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Jag har köpt det blåa täcket - "Skall" till min Borderterrier. Det är sitter jättebra på men han är av den uppfattningen att täcke är onödigt så han har bara på sig det när det är jättekallt (under -15) ute.
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Jag har det första täcket till hunden, köpte det förra vintern. Nackdelen är ju att den inte har någon magplatta, men bra för Doris då hon får skavsår annars.
Men det har varit lite för kallt den här vintern.
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Aha, ok då är nog mitt lite stort, har för mig att det är runt 40 cm.. Man mäter från "manken" till svansroten.
 
Sv: Någon som testat dessa täcken

Dom säljer det inte på nätet utan du måste åka till butiken.. Har sett att eko säljer det också i vissa av sina butiker..
 

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: Ray
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
1 082
Senast: Freazer
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
637
Senast: Trott
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp