Bukefalos 28 år!

Någon som vet....

Nikki o Fabian

Trådstartare
hur man kan stärka golvet i en trilla utan att det syns så mycket?
verkar vara svårt att byta ur det helt o hållet. Nu tror jag inte att det ska gå sönder men för att vara på den säkra sidan.
DSC07534.jpg
[/IMG]

Sen en till fråga, nya dynor ska sys till sätena om ryggstöden, vad ska man annvända för material? vart köper jag det o ett ca pris kanske någon har?
DSC07529.jpg
[/IMG]

Sen funderar jag på att bygga om det bakre sätet, jag ska då behålla orginalet men bygga ett helt nytt lite högre o kanske aningen bredare, har ni någon aning om vad det kan kosta?
 
Sv: Någon som vet....

Jag har funderat på det där med golvet jag också, det känns lite svajigt i min, faktiskt!
Kanske ta plattjärn och skruva med korta skruvar på undersidan?

Tyg ska ju vara samtida om du frågar mig, och då finns det inte så mycket att välja på - ull, bomull och linne. Jag skulle absolut välja ull att klä in ryggstöden med, och även till dynor. Men sen med blixtlås baktill, så att man kan ta av och tvätta.

Baksätet skulle jag inte röra, särskilt inte om jag skulle köra finkörningar, det är nog svårt att göra det utan att helhetsintrycket går förlorat. MEN, kan man få hjälp att rita ett, kanske någon kan rita dit ett nytt i datorn, så det ser snyggt ut så är ju det bra för användbarhetens skull!

Den såg fin ut, din trilla! Jag gillar de svarvade pinnarna på ryggstöden. Måste ut i morgon och titta hur min ser ut!

Jag skulle gärna gå kursen i vagnsrenovering som VHS ordnar, ska försöka nästa år, den brukar vara runt v.8.

Min vagn saknar skacklar, men nu har farsan kört hem en massa ved, och där finns en del björk, så kanske blir det ett par nya nu snart!

En bild på min, lite mörk men hoppas det går att se.
index.php


Lotta
 
Sv: Någon som vet....

Om jag ska göra ett nytt baksäte så ska jag göra en kopia av orginalet men lite högre o bredare. måste ju fortfarande matcha.

Tyget borde väl vara nått svart som liknar läder men är vatten avstötande. Sen har jag tänkt sy dynor som man bara lägger på o spänner fast under sätet så man kan ta bort dom.

Jag måste fnula på det där golvet....

Ja en sån kurs måste vara väldigt bra. Vad kostar en sån?
 

Liknande trådar

Hemmet Min vana trogen så har jag följt en impuls och bestämt mig för att bygga en dagbädd till min balkong i höst. Då mina meriter i slöjd...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Myrten
·
Övr. Katt Jag har en 2 år gammal kastrerad hankatt. Mamman är main con och pappan bondkatt. Det är en innekatt utan kattkompis. Han är ute...
Svar
17
· Visningar
1 803
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 906
Senast: Vallmo
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 137
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp