Bukefalos 28 år!

Nån som kan hjälpa mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Meya

Hej.

Jag har en ridtravare(varmblod) som jag haft i snart 3 år.Han togs från travet för ungefär 5 år sedan men gick som monte häst efter det..

Han fattar vänster galopp när man rider ensam men så fort man rider i grupp(om man inte rider före dom andra) så bockar han och försöker sticka(även om man travar). Det går inte att få stopp på han..Är det nån som har nått tips för att få han sluta?:confused:

Sen så går det verkligen inte att rida höger galopp.Nån som har nått tips för det?

/Meya:bump:
 
Sv: Nån som kan hjälpa mig?

Använd gärna tråden, "träning av ridtravare", som finns i forumet Grundutbildning, under Hästhantering.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: mily
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 566
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 209
Senast: AbCdE
·
Ridning Jag har nyligen köpt en 5 årig varmblodstravare. Han är rätt outbildad i ridningen då hann nyss avslutade sin karriär som travare. Han...
Svar
9
· Visningar
989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp