Bukefalos 28 år!

Naproxen och alkohol

californication

Trådstartare
Hur är det med naproxen och alkohol egentligen? Jag har petat i mig 250 mg naproxen nyligen och skall på middag klockan 18.

Kan jag dricka alkohol eller är det big nono? En läkare jag pratat med säger att det rent generellt sett inte är någon fara så länge man är frisk och intar medicin och alkohol i måttliga mängder (Dvs inte proppar i sig tabletter för fullt och sedan råsuper), en annan säger att det är livsfarligt.

Vad säger ni? Hur gör ni?
 
Hur är det med naproxen och alkohol egentligen? Jag har petat i mig 250 mg naproxen nyligen och skall på middag klockan 18.

Kan jag dricka alkohol eller är det big nono? En läkare jag pratat med säger att det rent generellt sett inte är någon fara så länge man är frisk och intar medicin och alkohol i måttliga mängder (Dvs inte proppar i sig tabletter för fullt och sedan råsuper), en annan säger att det är livsfarligt.

Vad säger ni? Hur gör ni?
Det står inget om alkohol i bipacksedeln vad jag kan se.
Jag äter alltid naproxen (500mg) och brukar dricka vin nu och då.
Sedan kan ju ingen veta hur du reagerar.
 
Det står inget om alkohol i bipacksedeln vad jag kan se.
Jag äter alltid naproxen (500mg) och brukar dricka vin nu och då.
Sedan kan ju ingen veta hur du reagerar.

Nej jag kan inte heller hitta något om det.

Jag har intagit naproxen och alkohol utan betänkligheter förut utan att reagera, men man börjar väl bli äldre och nojigare (visare?). :D
 
Jag åt naproxen dagligen i massor av år och aldrig någonsin att jag fick läkarkommentarer om alkohol?

Aldrig hört om någon annan som fått det heller. Är det nya rön och rekommendationer?
 
Hur är det med naproxen och alkohol egentligen? Jag har petat i mig 250 mg naproxen nyligen och skall på middag klockan 18.

Kan jag dricka alkohol eller är det big nono? En läkare jag pratat med säger att det rent generellt sett inte är någon fara så länge man är frisk och intar medicin och alkohol i måttliga mängder (Dvs inte proppar i sig tabletter för fullt och sedan råsuper), en annan säger att det är livsfarligt.

Vad säger ni? Hur gör ni?

För sent svar förstås... Men jag har ätit naproxen 1000 mg tror jag (två 500-tabletter, är dom mg?) i många år och även druckit alkohol. Ingen läkare som sagt nånting, även ätit salazyporin (stavas?) och druckit alkohol. Den sistnämda medicinen är levern lite känslig för, fick ta regelbundna leverprover. Men bra svar på dom också trots alkohol. Och jag kunde "råsupa" en lördagkväll :) men jag är ingen läkare så egentligen bör du nog inte lyssna på mina råd, för kommer nog få skit av andra här haha! ;)
 
För sent svar förstås... Men jag har ätit naproxen 1000 mg tror jag (två 500-tabletter, är dom mg?) i många år och även druckit alkohol. Ingen läkare som sagt nånting, även ätit salazyporin (stavas?) och druckit alkohol. Den sistnämda medicinen är levern lite känslig för, fick ta regelbundna leverprover. Men bra svar på dom också trots alkohol. Och jag kunde "råsupa" en lördagkväll :) men jag är ingen läkare så egentligen bör du nog inte lyssna på mina råd, för kommer nog få skit av andra här haha! ;)

Om du har påverkade levervärden ska du vara försiktig med alkohol, men det är ingen fara annars.
Naproxen är en antiinflammatorisk värktablett, kan irritera magslemhinnan och bör inte tas i maxdos om man har njursvikt, hjärtsvikt eller astma. Annars är det inga större risker vid kombination med alkohol så länge man inte överdoserar något.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 391
Senast: Mela99
·
  • Låst
Övr. Barn Blir lite fundersam över föräldrar när det gäller tonåringar och alkohol. Finns så många olika! Vissa är ju helkonstiga, andra...
2
Svar
25
· Visningar
2 693
Senast: Lambi
·
  • Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
1 972
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp