Bukefalos 28 år!

nedsittning efter graviditet

T

thatshot27

Blir det något fel på bäckenet när man fött barn? Det känns nästan som om allt sitter löst innuti, att balansen är helt väck i nedsittning, ibland undrar jag om jag väger för lite för det känns som om jag flyger ur sadeln:confused:
 
Sv: nedsittning efter graviditet

Det kan ta ganska länge innan bäckenet stabiliserar sig efter en graviditet.Själv red jag 4 veckor efter mitt snitt & har inte haft såna problem som tur är.
 
Sv: nedsittning efter graviditet

Precis som Chrysler skriver så kan det ta lång tid innan bäckenet är stabilt igen. Blir bättre när du har tränat upp musklerna igen så hjälper dom till att hålla bäckenet bättre på plats.
 
Sv: nedsittning efter graviditet

Hur längesen är det sen du fick barn? Det tar ungefär lika lång tid som en graviditet varar innan allt är "normalt" igen,så ta det försiktigt o lyssna på kroppen
 
Sv: nedsittning efter graviditet

Helt normalt. Ridning är ett utmärkt sätt att träna upp musklerna (samt kniiiip förstås)! Vingligt i början - men det går över.
Reservation: Om det gör ONT eller känns "obehagligt/skumt" på ngt sätt måste du förstås kolla upp det!
 
Sv: nedsittning efter graviditet

Helt normalt. Ridning är ett utmärkt sätt att träna upp musklerna (samt kniiiip förstås)! Vingligt i början - men det går över.
Reservation: Om det gör ONT eller känns "obehagligt/skumt" på ngt sätt måste du förstås kolla upp det!



det ända jag har ont i är ena höften där muskelfästet sitter, en läkare sa att jag måste träna upp musklerna.
Men det känns så pinsamt att rida när alla tittar snett=( man kan ju lixom inte sitta o gapa att man fött barn:crazy:
 
Sv: nedsittning efter graviditet

Hur längesen är det sen du fick barn? Det tar ungefär lika lång tid som en graviditet varar innan allt är "normalt" igen,så ta det försiktigt o lyssna på kroppen


det var ändå 11 mån sedan hon kom men ändå tycks det inte bli bättre, fast kanske beror på att jag har gått ner lite för mycket i vikt:o
 
Sv: nedsittning efter graviditet

Då är det väl bara träning som gäller, o strunta i att "alla" tittar ;) Träna utöver ridningen också, ta hjälp av sjukgymnast om problemen kvarstår
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 420
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 268
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 193
Senast: Elo
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp