Bukefalos 28 år!

Nervös inför provdag i galoppstall

Lindah

Trådstartare
Hej, nästa vecka ska jag prova på att vara i ett galoppstall för att kanske få sommarjobb/sommarpraktik, för tränaren ville se hur jag rider osv. Jag går på galoppgymnasiet i malmö, så jag kan cantra o har gjort lite snabbjobb. Men jag är jätte nervös inför nästa vecka, för tänk om jag inte kan hålla hästen o den sticker med mig, har bara cantrat i ca 3 månader o klarar inte av att hålla vår svåra galopphäst (men det är bara en elev som klarar det).

Tränaren verkade inte va så jätte förtjust i att jag ville jobba/ ha praktik heller vilket gör mig ännu nervösare om det.

Så har ni lite tips eller peptalk så skulle jag bli jätteglad!
 
Sv: Nervös inför provdag i galoppstall

Låter jätteroligt att du fått den chansen. Bara slappna av och ta det lugnt så flyter du nog med fint. Och det brukar ta några dagar att lära känna alla hästar och hitta knapparna. Ta det som en kul möjlighet att få rida lite nya hästar och tänk inte så mycket på framtiden...
Lycka till!
 
Sv: Nervös inför provdag i galoppstall

Andas andas andas! ;) Ingen sjysst tränare slänger upp en ny mindre van ryttare på stallets svåraste/starkaste häst så det ska nog gå bra. Ta chansen och fokusera på det du kan och inte på det du inte kan så ska det nog gå bra. Vill de inte ha dig för praktik/jobb så har du iaf fått chansen att prova några nya hästar utanför skolan!
Och just det igen- andas, man blir så svag annars! ;)
 
Sv: Nervös inför provdag i galoppstall

Hej,

vad roligt att du fått den är möjligheten, du kommer lära dig massor!

Som tidigare svarare så instämmer jag i att ingen tränare kommer sätta upp dig på en alltför svår häst första gången, varje vettig tränare vill ju se HUR du rider innan de bestämmer sig vilka hästar du passar med.
Sen är det som sagt mantra; andas, andas,andas!
tränaren jag jobbar hos skulle aldrig släppa ut en ny ryttare själv utan sällskap som känner hästen på banan, så får du sällskap (vilket du borde få) så ta till dig av tips från sällskapet.
mantra 2; Jag är stark, jag är lugn, jag klarar det här.
Eftersom du är utbildad vet du redan, men... kom ihåg att ha minst ett finger i halsringen, minns din tyngdpunkt, korsa tyglarna ordentligt och låt inte situationen ta dig... du ska äga situationen (även om den sticker ;) ) .

Skämt åsido, ALLA som ridit på banan har haft en eller ett par hästar som stuckit med dem, skulle det hända så är inte det hela världen, då lärde man sig något på cupen förhoppningsvis, eller hur?

Det kommer gå bra för dig, lycka till! (och skriv gärna här sen hur det gick om du vill)
 
Sv: Nervös inför provdag i galoppstall

Tack för tipsen o det! Blir bara nervös av att tänka på fredag då jag ska va där :eek: ska komma ihåg att andas, för det brukar jag glömma när jag blir nervös..

Jag får ju känna på lite hur det är med galoppisar som tävlar just nu o inte bara ex-galoppörer! Men det är ju sån skillnad mellan dom att det kommer bli helt annorlunda att rida dem också. Jag hoppas att jag får rida med tränarens stallföreträdare som är jättetrevlig o duktig, det är faktiskt mest därför jag vill va i det stallet :P

Hoppas att tränaren är lite trevligare då också :)
Skriver sen hur det gick supercassie :)
 
Sv: Nervös inför provdag i galoppstall

Jag var ju hos tränaren idag o hjälpte till o så o hon sa att jag gärna fick komma igen o hjälpa till o träcka på tävlingar om jag ville. Alla där va jättetrevliga o jockeyn där trodde jag skulle va lite snobbig, för det brukar han verka va när han rider, men han var trevlig o så (: de första en i stallet sa till mig va att hon trodde att jag va hans flickvän bara för att vi kom samtidigt :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 396
Senast: svea
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: s957
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp