Bukefalos 28 år!

NH-övningar, tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

ennelie

Hejsan!
Har läst en hel del om NH tidigare, och verkligen blivit intresserad, men det är först nu när jag får en foderhäst som är van NH som jag verkligen vill lära mig!!
Ägaren tränar småsaker, som att flytta bogen, flytta bakdelen m.m. (Hästen ska flytta och korsa benen, när han gör rätt slutar man pressa) då hästen är ganska stel. Hon longerar och rider utan bett..

Men jag skulle gärna vilja ha fler tips på enkla vanliga övningar som man kan göra, inte gå över presenningar eller linda grimskaft runt benen för sånt rör honom inte! Han är helcool på det viset!

Har inte så väldigt stor koll på vad det finns för något, men vore så kul om nån hade nåt tips på nån bra hemsida eller egna erfarenheter av övningar som ni gör med eran häst, snälla skriv :)

MVH Ennelie
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 509
Hästhantering Hej! Jag behöver verkligen hjälp😣 Fick hem en ny häst här för några dagar sedan dom skulle vara guda snäll och trygg, tanken var att han...
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: Happimess
·
Hästhantering Hejsan. Nu vänder jag mig till er hästkunniga om tips och råd. Hästen där hemma har kommit på hur man tar sig loss från den som leder...
Svar
6
· Visningar
1 812
Senast: caballus
·
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 204
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp