Bukefalos 28 år!

ni med knepiga /bråkiga unghästar

zilla

Trådstartare
Hur tänker ni som har knepiga hästar ??
Idag så var det en dom började longera sin unghäst på framridningen.Hon behagade inte att fråga om det var ok.hon gick inte "dit där det var tomt" utan ställde sig mitt i .Och sen har hon mage att klaga att vi andra inte kan ta hänsyn till hennes häst som skenar runt ,stegrar sig och hon håller på att tappa hästen flera gånger.
Vi som va där inne sa inget vad jag vet utan saktade av och iakttog vad hon "tänkte hitta på"
(jag sa inget då jag vet att det inte lönar sig att prata med henne)
 
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

Varför sa ingen till överdomaren? Varför reagerade inte någon funktionär? Longera på framridningen är inte tillåtet.
 
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

antagligen för att ingen vågade??!! funktionärerna stod en bit bort in till collecting ring..så ingen av dem såg vad hon gjorde!!

Får man höja hindrerna med mer än 10 cm på framhoppningen??
 
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

Jag hade bett människan ta sin häst och fara och flyga hade hon inte gjort det så hade jag kontaktat funktionärer eller överdomaren OMGÅENDE, hade jag vetat att det inte var någon ide att säga något till henne så hade överdomaren fått ta det med en gång.

TR III moment 328 "på framhoppningen skall ryttaren uppträda så han inte stör andra ryttares förberedelser"

Nej man får inte höja mer än 10 cm över klassens höjd.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

Ja, jag har en dam som inte är den enklaste att rida bland andra hästar, men jag brukar upplysa dom på banan, när jag kommer in, att hon inte kan ha andra hästar inpå sig + en röd rosett i svansen.
Brukar sen försöka rida så att jag undviker närkontakt. Hitills i alla fall har det funkat bra!!!! Jag håller mig undan och de andra oxå.....
 
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

Usch vad dålig stil. Vad irriterad jag skulle bli. Hade helt klart sagt till någon funktionär så dom hade kunnat gått vidare med det.
 
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

jag hade blivit vansinnig och talat om för mänskan vad som gäller, sett till att hon avlägsnade sej omedelbart och även talat med överdomaren!!!!
 
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

Jo, man får visst longera på framridningen. Men man får ju självklart inte göra det så att man stör andra, man får väl avlägsna sig till ngn avskild plats :crazy:
 
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

Snacka om korkad tjej... :D ... :smirk:
De lät ju västaa "anorlunda"....
Du skulle ha snackat med överdomaren... ;)
ha d!
 
Sv: ni med knepiga /bråkiga unghästar

Jag vet inte redigt om man får longera på framridning elleer inte...
Fast avskild plats är ju rätt svårt att hitta på en framridning/framhoppning. :smirk:
Och utan att störa andra ryttare är ju oxå rätt svårt.
Samt att man bör ju itne longera en häst samtidigt som andra rider på samma ridbana, eftersom det är ganska stor säkerhetsrisk.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 184
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
3 983
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 428
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp