Ni med "krävande" hobby och partner..

Lenis

Trådstartare
Hur fungerar det? Hur ska man göra när det ständigt blir konflikter om hobbyn? I mitt fall är det hundar, jag fick inse tidigare att aktivt hundliv+barn+häst+krävande jobb för min del inte fungerade. Försöker hålla sambon så obrydd som möjligt av mitt hunderi, begär aldrig nånsin att han ska med på tävlingar. Tar alla kostnader själv, precis allt. Åker alltid till veterinären själv och/eller med bebben på släp. Har behållit sambons favorithund trots att hon egentligen är något jag hade sålt på "halvfoder" eller sålt av helt om det inte vore för honom. Försöker hålla hundantalet på ett minimum men alla som föder upp och tävlar aktivt vet att det går liksom inte att ha en kennel på två hundar. Och detta blir ständigt tjafs.. Jag är så trött. När bebis kom ansåg sambon att nu kan jag ju inte tävla på några år. Lyckades avstyra den tanken men visst jag har ju dragit ner mycket. Nu har jag fått möjlighet att köpa in en fantastisk tikvalp av en uppfödarvän, det är sällan man får den möjligheten då man som uppfödare ju i regel behåller själv när de har den kvaliteten. Men då blir det tvärstopp, han vill minsann inte ha strulet med valp hemma. Och så här kommer det ju fortsätta inser jag. Jag har varit så tydlig i så många år med att detta är jag, jag kunde offra häst men inte både häst och hundlivet, det är det jag lever för förutom min unge. Sambon tycker att jag kan ta uppehåll några år, men jag vet ju att då kommer det låta exakt likadant (för det har det gjort i många år nu).

Jag fattar att hobbys som innebär djur alltid kommer påverka partnern även om vederbörande inte tar ngt som helst ansvar. Djuren kommer ju finnas där så att säga.. Men samtidigt visste han detta när vi flyttade ihop. Jag accepterar hans jobb som kräver att han är iväg långa perioder och jag blir själv med allt, jag visste om det när vi skaffade hus & barn. Det är ingen mening med att liksom försöka få honom att göra annat. Hans hobbys är enligt mig tråkiga så klockorna stannar och tar tid men jag fattar att han vill göra dem. Men han å sin sida verkar tänka att han fortfarande kan få mig att ändra mig och bli mindre störande för honom. Att jag skulle bli väldigt deprimerad om jag inte hade annat att göra än att ta hand om barnet och boendet hjälper inte som argument. Jag kan minsann ha uppehåll några år osv..

Hur gör ni andra som har partners som inte riktigt uppskattar det ni vill göra? Får ni det att funka? Jag är så innerligt trött på allt negativt som kommer av det enda jag vill syssla med, som jag var aktiv med redan när vi träffades. Det negativa i vardagen blir som ett ok.
 
Jag har inte så mycket konstruktivt att komma med, men fy fan vad jag blir förbannad!!!

Stå på dig och köp din valp! Eftersom du ändå gör allt själv med hundarna och han är borta i långa perioder då du tar hand om allt lär det ju inte göra någon större skillnad för arbetsbördan. Om det låtit så här i flera år lär han inte ändra sig och du kan nog inte göra honom "nöjd" förrän du gett upp allt som "är du" som inte passar honom. Att han inte tar att du skulle bli deprimerad som argument tycker jag är oroande.

Nu kliar det i fingrarna att skriva "dumpa" och jag inser att det inte är så lätt när det är barn inblandade. Men som synes fixade mina tangenter till nyss nämnda ord i alla fall.:angel:

Jag tror i alla fall inte att något blir bättre för att du ger efter för hans absurda idéer. Det bästa jag kan komma upp med är att ta ett rejält snack med honom och lägga fram det så rakt som du har skrivit det hela här. Sen får han väl välja och alternativet att du ska ge upp hundarna finns inte med bland kryssrutorna.
 
Jag har inte så mycket konstruktivt att komma med, men fy fan vad jag blir förbannad!!!

Stå på dig och köp din valp! Eftersom du ändå gör allt själv med hundarna och han är borta i långa perioder då du tar hand om allt lär det ju inte göra någon större skillnad för arbetsbördan. Om det låtit så här i flera år lär han inte ändra sig och du kan nog inte göra honom "nöjd" förrän du gett upp allt som "är du" som inte passar honom. Att han inte tar att du skulle bli deprimerad som argument tycker jag är oroande.

Nu kliar det i fingrarna att skriva "dumpa" och jag inser att det inte är så lätt när det är barn inblandade. Men som synes fixade mina tangenter till nyss nämnda ord i alla fall.:angel:

Jag tror i alla fall inte att något blir bättre för att du ger efter för hans absurda idéer. Det bästa jag kan komma upp med är att ta ett rejält snack med honom och lägga fram det så rakt som du har skrivit det hela här. Sen får han väl välja och alternativet att du ska ge upp hundarna finns inte med bland kryssrutorna.

Innan jag skrev detta tog jag upp det precis så här rakt men han står på sig att han inte vill och aldrig kommer vilja det här. Innan var beskedet att när vi flyttar till landet, DÅ kan du hålla på med djuren precis som du vill.. nu bor vi sedan början av året på landet men tongångarna är precis desamma. :( Det här kommer ju inte gå i längden om allt jag vill på fritiden ska bli tjafs. Det kommer inte sluta väl, antingen för mig eller för oss.
 
När bebis kom ansåg sambon att nu kan jag ju inte tävla på några år.
Nu har jag fått möjlighet att köpa in en fantastisk tikvalp... Men då blir det tvärstopp, han vill minsann inte ha strulet med valp hemma.
han å sin sida verkar tänka att han fortfarande kan få mig att ändra mig och bli mindre störande för honom.
Det är inte dig han vill ha. Han vill ha den person han har tänkt göra om dig till.

Upplys honom om att du tävlar när du har lust och du köper en valp när du har lust. Det är inget du har tänkt be honom om lov om.

Sen ber du honom fara åt pipsvängen så du kan leva ditt liv och må gott.
 
Hur fungerar det? Hur ska man göra när det ständigt blir konflikter om hobbyn? I mitt fall är det hundar, jag fick inse tidigare att aktivt hundliv+barn+häst+krävande jobb för min del inte fungerade. Försöker hålla sambon så obrydd som möjligt av mitt hunderi, begär aldrig nånsin att han ska med på tävlingar. Tar alla kostnader själv, precis allt. Åker alltid till veterinären själv och/eller med bebben på släp. Har behållit sambons favorithund trots att hon egentligen är något jag hade sålt på "halvfoder" eller sålt av helt om det inte vore för honom. Försöker hålla hundantalet på ett minimum men alla som föder upp och tävlar aktivt vet att det går liksom inte att ha en kennel på två hundar. Och detta blir ständigt tjafs.. Jag är så trött. När bebis kom ansåg sambon att nu kan jag ju inte tävla på några år. Lyckades avstyra den tanken men visst jag har ju dragit ner mycket. Nu har jag fått möjlighet att köpa in en fantastisk tikvalp av en uppfödarvän, det är sällan man får den möjligheten då man som uppfödare ju i regel behåller själv när de har den kvaliteten. Men då blir det tvärstopp, han vill minsann inte ha strulet med valp hemma. Och så här kommer det ju fortsätta inser jag. Jag har varit så tydlig i så många år med att detta är jag, jag kunde offra häst men inte både häst och hundlivet, det är det jag lever för förutom min unge. Sambon tycker att jag kan ta uppehåll några år, men jag vet ju att då kommer det låta exakt likadant (för det har det gjort i många år nu).

Jag fattar att hobbys som innebär djur alltid kommer påverka partnern även om vederbörande inte tar ngt som helst ansvar. Djuren kommer ju finnas där så att säga.. Men samtidigt visste han detta när vi flyttade ihop. Jag accepterar hans jobb som kräver att han är iväg långa perioder och jag blir själv med allt, jag visste om det när vi skaffade hus & barn. Det är ingen mening med att liksom försöka få honom att göra annat. Hans hobbys är enligt mig tråkiga så klockorna stannar och tar tid men jag fattar att han vill göra dem. Men han å sin sida verkar tänka att han fortfarande kan få mig att ändra mig och bli mindre störande för honom. Att jag skulle bli väldigt deprimerad om jag inte hade annat att göra än att ta hand om barnet och boendet hjälper inte som argument. Jag kan minsann ha uppehåll några år osv..

Hur gör ni andra som har partners som inte riktigt uppskattar det ni vill göra? Får ni det att funka? Jag är så innerligt trött på allt negativt som kommer av det enda jag vill syssla med, som jag var aktiv med redan när vi träffades. Det negativa i vardagen blir som ett ok.
Jag hade inte accepterat att bli ifrågasatt angående min hobby på det viset. Det hör inte hemma i ett kärleksfullt förhållande.

Om han har låtit så hela tiden och fortsätter så är det ju att antingen få honom att verkligen förstå att så här är det, eller också får vi gå skilda vägar. Det vill säga lägga bollen där den hör hemma hos honom! Vara tydlig med att du inte kommer att dra ned på hundarna för hans skull. Och om det inte passar så kan han välja ett liv utan dig och dina hundar.
 
Att jag skulle bli väldigt deprimerad om jag inte hade annat att göra än att ta hand om barnet och boendet hjälper inte som argument. Jag kan minsann ha uppehåll några år osv..

Det är rena självmordet att bara ta hand om barnet och boendet. Särskilt boendet.:eek:
Skaffa valpen, släpp inte dina intressen, gör mindre hemma , lej för städning och sånt så får du lite mer tid över om det är det som irriterar honom.
Tar han inte det så sorry, gnällnissen kommer alltid o hitta något som inte är bra.
 
När bebis kom ansåg sambon att nu kan jag ju inte tävla på några år.
Det där reagerar jag på. Det låter som att han moraliserar över ditt liv och tycker att du borde inte tävla hund bara-för-att. Det verkar ju som att det ändå är du som drar hemmalasset så varför ska han ha synpunkter på om du tävlar?

Det verkar dessutom som om du ordnar hunderiet så att en valp skulle störa honom minimalt. Jag förstår verkligen om du är både förbannad och ledsen nu.
 
Innan jag skrev detta tog jag upp det precis så här rakt men han står på sig att han inte vill och aldrig kommer vilja det här. Innan var beskedet att när vi flyttar till landet, DÅ kan du hålla på med djuren precis som du vill.. nu bor vi sedan början av året på landet men tongångarna är precis desamma. :( Det här kommer ju inte gå i längden om allt jag vill på fritiden ska bli tjafs. Det kommer inte sluta väl, antingen för mig eller för oss.

Jag håller med flera ovan men tänker inte skriva ut ordet :angel: Skulle någon, oavsett kön, säga åt mig vad jag får och inte får göra skulle rätt många proppar brinna.

Men en fråga, hur mycket har han anpassat sig till familjelivet med barn? Om svaret är "tämligen lite" ser jag inte hur ni ska kunna fortsätta så här. Naturligtvis måste det till anpassningar av ens liv när man får barn men det gäller ju båda föräldrarna...
 
Jag hade inte accepterat att bli ifrågasatt angående min hobby på det viset. Det hör inte hemma i ett kärleksfullt förhållande.

Om han har låtit så hela tiden och fortsätter så är det ju att antingen få honom att verkligen förstå att så här är det, eller också får vi gå skilda vägar. Det vill säga lägga bollen där den hör hemma hos honom! Vara tydlig med att du inte kommer att dra ned på hundarna för hans skull. Och om det inte passar så kan han välja ett liv utan dig och dina hundar.

Tyvarr haller jag med.
Slapa med honom pa counseling sa ni far hjalp att bena ut vilka krav som ar rimliga pa sin partner ... att forsoka ta bort en sa vesantlig del av ens intressen ar inte rimligt. Alls.
Om du redan har tagit upp det sa kristall klart som i din tradstart skulle jag vara orolig for framtiden. Rejalt orolig. Och jag skulle formedla det ... den djupa oron att man inte har en framtid tillsammans om man forsoker gora om varandra sa totalt.

Mitt forslag skulle vara att gora mig av med hans "favorit hund" som inte tillfor din hobby nagot men att skaffa valp for att fa "status quo"
 
Hur fungerar det? Hur ska man göra när det ständigt blir konflikter om hobbyn? I mitt fall är det hundar, jag fick inse tidigare att aktivt hundliv+barn+häst+krävande jobb för min del inte fungerade. Försöker hålla sambon så obrydd som möjligt av mitt hunderi, begär aldrig nånsin att han ska med på tävlingar. Tar alla kostnader själv, precis allt. Åker alltid till veterinären själv och/eller med bebben på släp. Har behållit sambons favorithund trots att hon egentligen är något jag hade sålt på "halvfoder" eller sålt av helt om det inte vore för honom. Försöker hålla hundantalet på ett minimum men alla som föder upp och tävlar aktivt vet att det går liksom inte att ha en kennel på två hundar. Och detta blir ständigt tjafs.. Jag är så trött. När bebis kom ansåg sambon att nu kan jag ju inte tävla på några år. Lyckades avstyra den tanken men visst jag har ju dragit ner mycket. Nu har jag fått möjlighet att köpa in en fantastisk tikvalp av en uppfödarvän, det är sällan man får den möjligheten då man som uppfödare ju i regel behåller själv när de har den kvaliteten. Men då blir det tvärstopp, han vill minsann inte ha strulet med valp hemma. Och så här kommer det ju fortsätta inser jag. Jag har varit så tydlig i så många år med att detta är jag, jag kunde offra häst men inte både häst och hundlivet, det är det jag lever för förutom min unge. Sambon tycker att jag kan ta uppehåll några år, men jag vet ju att då kommer det låta exakt likadant (för det har det gjort i många år nu).

Jag fattar att hobbys som innebär djur alltid kommer påverka partnern även om vederbörande inte tar ngt som helst ansvar. Djuren kommer ju finnas där så att säga.. Men samtidigt visste han detta när vi flyttade ihop. Jag accepterar hans jobb som kräver att han är iväg långa perioder och jag blir själv med allt, jag visste om det när vi skaffade hus & barn. Det är ingen mening med att liksom försöka få honom att göra annat. Hans hobbys är enligt mig tråkiga så klockorna stannar och tar tid men jag fattar att han vill göra dem. Men han å sin sida verkar tänka att han fortfarande kan få mig att ändra mig och bli mindre störande för honom. Att jag skulle bli väldigt deprimerad om jag inte hade annat att göra än att ta hand om barnet och boendet hjälper inte som argument. Jag kan minsann ha uppehåll några år osv..

Hur gör ni andra som har partners som inte riktigt uppskattar det ni vill göra? Får ni det att funka? Jag är så innerligt trött på allt negativt som kommer av det enda jag vill syssla med, som jag var aktiv med redan när vi träffades. Det negativa i vardagen blir som ett ok.

Låter jobbigt!

Då du redan släppt delar av dina intressen för att bättre hinna med tror jag att det vore ödesdigert för ditt välbefinnande att släppa hunderiet och chansen till valpen.

Han träffade dig, du hade intresset vilket han visste. Nu har ni barn vilket inte (som han kanske hoppades) gör ditt intresse mindre. Så länge det är du som styr runt hundarna och du inte kräver att han skall rasta dem fem gånger om dagen, ha dem alla leriga i sängen, få sin bil totalt inpyrd av hundar eller alltid ta hela ansvaret för ert barn så KÖR PÅ.

Min erfarenhet är att han bara kommer att hitta något nytt han ogillar oavsett. Gör det som gör dig lycklig.
 
Jag blir mest fascinerad av att "alla" tycker tror och är övertygade om att förhållanden är något som är "mjukt och rart och tack för maten och självklart älskling jag gör allt för dig." Osv i all oändlig gullighet. Annars är det minsann inget att ha och dumpa allt som dumpas kan.

Undrar hur många det egentligen är här på buke som med ånga peppats att dumpa sin partner och sen ångrat sig när det plötsligt blivit kallt och det har insetts att bukeplejset är ett alldeles eget himmelrike där kvinnor minsann kan. Ingen kommer här och knäpper oss på näsan, oooonej, för då dumpar vi!

Fast... självklart är det så ett förhållande ska vara, med respekt och teamwork, men verkligheten ser ganska sällan ut så.

Ts, jag har befunnit mig i lika men olika situation, där jag köpte den valp jag brann för och det slutade med skilsmässa men aldrig nånsin att jag ångrade den hunden. Ännu idag hade jag valt henne framför honom.
 
Hur fungerar det? Hur ska man göra när det ständigt blir konflikter om hobbyn? I mitt fall är det hundar, jag fick inse tidigare att aktivt hundliv+barn+häst+krävande jobb för min del inte fungerade. Försöker hålla sambon så obrydd som möjligt av mitt hunderi, begär aldrig nånsin att han ska med på tävlingar. Tar alla kostnader själv, precis allt. Åker alltid till veterinären själv och/eller med bebben på släp. Har behållit sambons favorithund trots att hon egentligen är något jag hade sålt på "halvfoder" eller sålt av helt om det inte vore för honom. Försöker hålla hundantalet på ett minimum men alla som föder upp och tävlar aktivt vet att det går liksom inte att ha en kennel på två hundar. Och detta blir ständigt tjafs.. Jag är så trött. När bebis kom ansåg sambon att nu kan jag ju inte tävla på några år. Lyckades avstyra den tanken men visst jag har ju dragit ner mycket. Nu har jag fått möjlighet att köpa in en fantastisk tikvalp av en uppfödarvän, det är sällan man får den möjligheten då man som uppfödare ju i regel behåller själv när de har den kvaliteten. Men då blir det tvärstopp, han vill minsann inte ha strulet med valp hemma. Och så här kommer det ju fortsätta inser jag. Jag har varit så tydlig i så många år med att detta är jag, jag kunde offra häst men inte både häst och hundlivet, det är det jag lever för förutom min unge. Sambon tycker att jag kan ta uppehåll några år, men jag vet ju att då kommer det låta exakt likadant (för det har det gjort i många år nu).

Jag fattar att hobbys som innebär djur alltid kommer påverka partnern även om vederbörande inte tar ngt som helst ansvar. Djuren kommer ju finnas där så att säga.. Men samtidigt visste han detta när vi flyttade ihop. Jag accepterar hans jobb som kräver att han är iväg långa perioder och jag blir själv med allt, jag visste om det när vi skaffade hus & barn. Det är ingen mening med att liksom försöka få honom att göra annat. Hans hobbys är enligt mig tråkiga så klockorna stannar och tar tid men jag fattar att han vill göra dem. Men han å sin sida verkar tänka att han fortfarande kan få mig att ändra mig och bli mindre störande för honom. Att jag skulle bli väldigt deprimerad om jag inte hade annat att göra än att ta hand om barnet och boendet hjälper inte som argument. Jag kan minsann ha uppehåll några år osv..

Hur gör ni andra som har partners som inte riktigt uppskattar det ni vill göra? Får ni det att funka? Jag är så innerligt trött på allt negativt som kommer av det enda jag vill syssla med, som jag var aktiv med redan när vi träffades. Det negativa i vardagen blir som ett ok.

Oj, vad jobbigt läge!

Jag blir faktiskt ledsen över att han verkar tycka att du inte ska få tävla medan han ska ha sin hobby?
Det jag dock tycker är värst är att han vetat att det här är du hela tiden. Han har dessutom sagt förr att det ska vara ok när ni bor på landet. Men nu är det inte det?
Hade du vetat i ett tidigare läge att det inte skulle bli ok kanske du hade valt att dela ditt liv och skaffa barn med någon annan.. Det känns som att luras..

Jag har både häst och hund. Min kille vet det och det har aldrig varit uppe för diskussion på annat vis än att han uppmuntrat mig att skaffa ny hund när jag tog bort mina förra gamlingar och att han velat att jag skulle köpa en till häst. Nu är han i hästbranchen han med, som jag. Men han uppskattar det inte lika mycket på fritiden som jag gör.
Han är klar med hästarna när han slutar jobba.
Trots det följer han ibland med när jag pysslar med min egen häst och har följt med på träning tex. Det är bara för att umgås och supporta mitt intresse.
Han är också hundvakt till min hund, för min skull.

Precis som jag supportar när han vill fiska, jaga, greja med bilar, snickra etc. Jag kan följa med då ibland och framför allt uppmuntrar jag honom att göra det han mår bra av. Jag är inte superroad av hans intressen. Men jag supportar dem för att de ger honom något och det i sin tur ger vår relation något.

Jag tror inte relationen blir bra om man inte får göra det man brinner för, under rimliga förutsättningar givetvis.

Sen kanske man inte vill leva på samma vis. Så kan det ju vara. Men då får man liksom vara ärlig med det från början och inte försöka göra om någon.

Jag hoppas ni kan komma fram till något som gör båda lyckliga.
 
Jag blir mest fascinerad av att "alla" tycker tror och är övertygade om att förhållanden är något som är "mjukt och rart och tack för maten och självklart älskling jag gör allt för dig." Osv i all oändlig gullighet. Annars är det minsann inget att ha och dumpa allt som dumpas kan.

Undrar hur många det egentligen är här på buke som med ånga peppats att dumpa sin partner och sen ångrat sig när det plötsligt blivit kallt och det har insetts att bukeplejset är ett alldeles eget himmelrike där kvinnor minsann kan. Ingen kommer här och knäpper oss på näsan, oooonej, för då dumpar vi!

Fast... självklart är det så ett förhållande ska vara, med respekt och teamwork, men verkligheten ser ganska sällan ut så.

Ts, jag har befunnit mig i lika men olika situation, där jag köpte den valp jag brann för och det slutade med skilsmässa men aldrig nånsin att jag ångrade den hunden. Ännu idag hade jag valt henne framför honom.
Tycker verkligen inte folk skriker dumpa! för småsaker. Alla vet väl att ett förhållande har sina med- och motgångar. Däremot kan det vara värt att tänka om när ens partner vill hindra ens främsta intresse, framförallt när man varit öppen med att sån här är jag från början.
Jag har tex varit öppen gentemot min sambo vad gäller mitt djurintresse. Hans tankar om det? Tja, senast idag sa han "när vi får barn får vi se till att hjälpas åt så vi bägge kan ha egentid och tid för våra intressen". Det innebär tex för mig att åka på tävling med hunden. Senast jag var på en tävling var det en mamma för, själv i alla fall just då, som hade barnet i bärsele medan hon gick banan.
 
Först och främst - fy farao vilken skräpig situation för dig @Lenis Det låter minst sagt tungt att ha det så.

Det jag reagerar över är att han verkar anse att hans tid, jobb och hobbys är viktigare än dina. Att det är okej att han är iväg och låter dig rodda allt men sen inte verkar kunna göra det tillbaka för dig? Jag har verkligen inga bra lösningar för det låter onekligen svårlöst om du inte får vara den du är (vilket du ju såklart ska få vara! Dra inte mer mer på det som är du för någon annans skull!!) i ert förhållande, om det alls går att ha ett förhållande och må bra med sådana förutsättningar?

Så med det sagt, jag hade blivit (helt okonstruktivt) vrålförbannad (och uppgiven/ledsen såklart) om jag haft det liknande och faktiskt inte gjort ett skit för att rodda runt och anpassa mig utan helt enkelt lagt tillbaka ansvaret och sagt att det är min sambos problem så då får sambon hitta en lösning på hur han kan hantera det. Dock hade det troligtvis inte hjälpt och det hade blivit skit, så det är ett uselt förslag skulle jag tro, men jag hade bra inte orkat med. :(
 
Men herregud, du ska ju inte be honom om lov. Köpa tiken och säg inte ett ord, svara inte på gnäll.

Min sambos hobby tar mycket tid, band, och mina hobby tar mycket, häst.
Ja, ibland är det surt när jag glömmer att han ska vara iväg och spela hela lördagen när jag planerat en hel dag ute tillsammans, men då åker jag till stallet och underhåller mig själv. Han gör egna saker när jag åker.

Han hade 7 baser när vi träffades och använde bara en, det tycker jag är irriterande när han kan sälja dom för massa pengar. Vilket jag sa till honom, en gång, sen gav jag mig, han ville ha kvar dom.
Han sålde de flesta när vi flyttade ihop, så det löste sig själv. Skulle aldrig tjata om det dock.
Han tycker väl det är slös att ha flera sadlar och träns tex men han gnäller inte.

Jag står inte ut med gnäll. Köp precis vilken tik du vill. När du vill och hur många du vill.
Blä.
 
Jag känner igen det där från mitt förra förhållande, det är så jäkla sunkigt egentligen.
Jag tror att du behöver fundera över om du verkligen kan leva med någon som kontrollerar ditt intresse på det här sättet. Jag skulle kunna säga att ni behöver prata om det, men det verkar som ni redan gör det och att det inte händer så mycket?

Jag är dessutom lite krass när det gäller relationer och partners.. Folk ändrar sig liksom inte. De kan möjligen förändra lite på ytan kortsiktigt, men de grundläggande värderingarna som orsakar detta brukar sitta djupt.

Jag blev bara bitter av det där kontrollbeteendet, även om jag alltid gjorde som jag själv ville i slutändan. Varje diskussion och bråk grävde bara ett jävla hål i mig. Jag lät mig inte bli kontrollerad och vi blev alltid "överens" till slut, men ärligt talat kände jag till slut att jag svek mig själv genom att vara med någon som inte ens fattade att man inte styr över andras glädjeämnen och intresse.
 
Jag tror att du måste göra helt glasklart för honom att det finns liksom inget val. Du utan djur är inte den han känner. Han valde dig, en djurmänniska, och då får han stå sitt kast. Man kan inte göra om någon som om hen vore en lerklump att forma utan det man ser är vad man får.

Jag lider verkligen med dig. Gemensamma barn gör det genast så mycket svårare. Men försvinn inte. Utplåna inte dig själv utan fortsätt med det som ger dig glädje. Fortsätt tänka på och uppfyll dina behov. Låt ingen sudda ut dig för att göra om dig efter sina egna önskemål. Du är bäst precis så som du är.
 
Jag är dessutom lite krass när det gäller relationer och partners.. Folk ändrar sig liksom inte. De kan möjligen förändra lite på ytan kortsiktigt, men de grundläggande värderingarna som orsakar detta brukar sitta djupt.
Visst sitter de djupt men jag håller verkligen inte med om att folk inte ändras. Jag var en helt annan människa innan jag började hänga här. Bukefalos har verkligen öppnat mina ögon, och lärt mig väldigt mycket om allt möjligt.

Sen att det inte är TS uppgift att informera och lära sin partner är en helt annan sak.
 
Visst sitter de djupt men jag håller verkligen inte med om att folk inte ändras. Jag var en helt annan människa innan jag började hänga här. Bukefalos har verkligen öppnat mina ögon, och lärt mig väldigt mycket om allt möjligt.

Sen att det inte är TS uppgift att informera och lära sin partner är en helt annan sak.
Klart folk kan förändras, men oftast inte för att någon annan vill det. Som i TS fall.
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
933
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
993
Senast: Human
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp