Bukefalos 28 år!

Ni som bor i Dalarna

Mirre

Trådstartare
Hur ser det ut med jobb där?
Tittar man på AF sida så verkar det vara ungefär som här, mest säljarjobb och vikariat.
Men allt läggs ju inte ut där, så vad säger ni som bor där? Hur svårt är det att få jobb där uppe. Nu beror det ju på vad man söker för typ av jobb såklart, men rent allmänt.
 
Beror säkert på var i Dalarna man bor och förstås inom vilken bransch man jobbar. Tyvärr är det dock så att många flyttar därifrån (t.ex. till Stockholm) just pga bristen på jobb. Sambon är från Leksand och han samt kanske åtminstone 10 kompisar till har kommit hit till Sthlm pga jobbsituationen. Jag känner även folk från Borlänge o Falun som flyttat av samma anledning.

Jag o sambon vill en dag till Dalarna permanent, men ja...det är jobben som komplicerar det hela tyvärr.
 
Jag bor i Falun, det ser tyvärr inte bättre ut här. Samtliga jag känner som flyttat hit på sista tiden har gjort det för att studera och väldigt många har flyttat härifrån just för att kunna hitta jobb.
 
Är väll inom vården/hemtjänst,och typ personlig assistent som alltid behövs. Undersköterskor behövs oftast till Falun/Mora. Städjobb,och vikarie inom förskolan är också sånt som efterfrågas. Här i Leksands kommun så finns det ju massvis med hotell i tällberg,där får man oftast något slags jobb,typ städ.

Sen finns det ju några stora företag,nu har ju hela nya handelsområdet i Borlänge öppnat,bla Ikea. Här i mina hemtrakter ligger ju clasohlsson och dess lager,bergqvistsågen osv. Så nog finns det,frågan är ju bara hur kräsen man är. ;) Sen tror jag däremot att det är svårt att få heltid direkt/fast tjänst,utan man kanske måste börja hoppa runt som vikarie på lite olika tills man har turen att komma över något mer.

Jag hade turen att få heltid den första jobbet jag sökte,och jag är kvar en idag. Då som personlig assistent.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
676
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
985
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 318
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp