Ni som har utekaniner!

S

Sirisiri

Har ni några riktiga överlevare? Min 10-åriga hankanin är jätteduktig på att sköta vattenskålen när det är kallt ute. Han är där hela tiden och slickar så det alltid finns en ”vak” med rinnande vatten, fast det är riktigt kallt ute.

Den 4-åriga honan förstår inte alls det där. Hennes vattenskål blir djupfrusen på en gång.

Hur är det med andra kaniner? Är det vanligt att de ”underhåller” sitt vatten så det inte fryser? Kan det bero på att hanen är född utomhus sent på hösten och honan var innekanin tills hon var två år?
 
min kanin är stallkanin men det ä minusgrader där på vintern så vattnet frysr i skåarna...han har då inte kommit på att försöka få det att inte frysa... :crazy:
 
båda mina kaniner brukar dricka mycket ett tag ,de dricker så mycket att jag måste lägga hö i vattnet annars sväljer de för fort och börjar spotta, men sedan lugnar de ner sig och går dit ibland och slickar lite. De har aldrig vattnet rinnande utan det fryser men jag tror at de slickar hål på isen sen...
 

Liknande trådar

Däggdjur Hej har skaffat en lite äldre väligt fin dvärgvädurskille (viltfärgad) som har stamtavla och är utställd med bra poäng. Han är...
Svar
8
· Visningar
2 552
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp