Bukefalos 28 år!

Ni som köpt hästgård runt Sthl

Horzelover

Trådstartare
Hallå därute!

Min största dröm är och har alltid varit att köpa en hästgård. Eftersom jag och min man jobbar ca 3 mil norr om Sthl skulle vi helst vilja att den låg 3-4 mil max från arbetsplatserna. Kanske strax utanför Uppsala eller mot Enköping, Norrtälje?

Budgeten ligger kring max 3 milj och vi vill ha ett bostadshus som inte är för nedgånget och gammalt. Stall på 5-10 boxar och minst 2 ha mark.

Ni som emigrerat från storstan ut på landet - tror ni det är rimligt att tro att det skulle kunna gå att hitta?

Var bor ni på ett ungefär och vad har ni fått betala? Tips på hur man hittar något, via annonssidorna hittar vi inget som motsvarar önskemålen (ännu).
 
Sv: Ni som köpt hästgård runt Sthl

finns ett mycket fint nytt hus till salu precis utanför norrtälje just nu. Dock innehåller stallet enbart två boxar, en tredje går att sätta in tror jag... Och marken TROR jag är arrenderad....

men ååhh... gå in och kolla på huset på hemnet :love:

2.850 000 utgpr
 
Sv: Ni som köpt hästgård runt Sthl

Keep dreaming ... För tre mille får ni ingen gård med mark, på sin höjd kan ni köpa ngt avstyckat med en trädgård runt knutarna och ev möjlighet att arrendera mark.
 
Sv: Ni som köpt hästgård runt Sthl

Stall på 5-10 boxar och minst 2 ha mark.
Men vad skall ni med så många boxar till på så lite mark?
Var skall du ha hästarna och var skall du göra av gödslet?
Att arrendera mark är svårt i trakterna runt Stockholm - här är trångt.

Tips på hur man hittar något, via annonssidorna hittar vi inget som motsvarar önskemålen (ännu).
Men då så har det inte funnits något till salu.
De kommer ut på de vanliga ställena, var så säker.
Man vill ju ha så bra betalt som det går.

Jag köpte gården som jag har för 17 år sedan tillsammans med min dåvarande man.
Och det var svårt redan på den tiden att hitta något.
Norr om Uppsala finns det och utanför både Norrtälje och Enköping.
Men det är långt bort.

Läget är det som kostar mest pengar och dessutom omöjligt att göra något åt.
Ett nedgånget hus kan man renovera.
Jag tror inte att man hittar någon hästgård med bra hus för under 4 mille i ett område där villorna börjar på 2 mille.
 
Sv: Ni som köpt hästgård runt Sthl

Med en budget på 3 millar så måste man nog flytta minst 10 mil från Sthlm, då kan man få en sidådär gård. Är ni villiga och flytta 15-20 mil från Sthlm så kan man få en skitfin gård för 3 millar. Som någon sa så räcker inte 2 ha mark till 10 hästar. Du får räkna en ha per häst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp