Bukefalos 28 år!

Njurproblem

MayGrace

Trådstartare
Lite fundersam en häst i stallet har förhöjda njurvärden, de har ökat sedan förra provet i somras. Hästen ifråga var på klinik idag pga av diffusa symptom som trötthet, ovilja till arbete och dricker dåligt men även att hon inte längre är lika intresserad av mat. Hon är ett matvrak i normala fall.. Satte vinterpäls i slutet på juli ( har aldrig hänt tidigare ) .. Veterinären ska ta urinprov på henne också för att se om de kan hitta något. Har bara träffat en häst tidigare med just njurproblem och där blev de tyvärr akut slakt till slut, den hästen hade ätit en giftig växt under en period i hagen innan de upptäcktes..
Tycker jag inte hittar nått om just njurproblem på häst när jag kikar omkring. Någon mer erfarenhet?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Lilleman (whippetgrabb på 14v) ligger nu på intensiven på Blå stjärnan :( Han kan knappt gå eller stå och är supervinglig. När vi körde...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 565
Senast: phie
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 283
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Jag har en älskad fjording som nu är inne på sitt 29 år, hon är pigg och glad som vanligt men jag märker att något har ändrats hos...
Svar
15
· Visningar
1 896
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp