Noen som vet nåt om rinnande ögon???

Haffe

Trådstartare
Em av mine hester hadde, når jeg tok han inn fra hagen nå, et veldigt rinnande öge. Det andre rann litegrann, men inte like mycket som det vänstre. Det rann inte når jeg tog han ut i dag tidlig. Det rann for en vecka tid senn, men stoppade rinna når jeg tog på flyweil. Vet inte om det har noe med skaen å gjøre, men han skubbade den av sig for noen dager siden, og jeg har ikke satt på en ny en siden jeg ikke selv har tyckt det har virket som om det er så mye flugor der. Han har sommereksem, så det er jo mulig han er overkjenslig også i ögonregionen. Jeg tittet i øyet hans og så ingenting annet enn att jeg tyckde innsiden av øyelokket var ganske så rött, mens det vite på øyet såg normalt ut. (Vitt/rosa) Men nå er jeg sååå orolig, han er 27 år og jeg vil så gjerne ha han frisk!!!!! Jeg ringer nog vetrinæren i morgen, men har dere noen broligande ord? Eller inte så beroligande ord, men noe dere tror det kan være? Hjelp!!! :(
 
Det är nästan alltid någon häst under sommaren som går på bete som får någon form av ögon inflammation. Av de 12 vi har.

Jag har har alltid små koksaltslösnings pipetter som jag tar o sprutar i ögat när jag ser att det rinner ur det eller kladdar, inom några dagar brukar det bli bättre o sen försvinna.

Har du otur är det något som smittar mellan hästarna o då får man hålla lite extra koll på de andra så hästen inte smittas om igen.

Är den svullen över ögat? kolla så den inte fått ett sår eller grässtrå.

Jag tycker di ska sätta på en sk flugmask som täcker ögonen eftersom din häst kliar av sig flyveilen.. masken sitter bättre.

Ögonskölj o flug mask hjälper bra! Pröva det först.

Oj! Nu såg jag att det varat över 1 vecka! Hör med veterinären så det inte blir beständiga men....
 
Takk! Nå får jeg sove :crazy: Kjører bums og kjøper mask og øgonskyll i morgen, så følger jeg med på utviklingen noen dager. Det rann for en vecka siden noen dager, men ga seg når han fikk flyweil- så jeg prøver mask!! Takk så jättemycket!!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 009
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hei, Jeg står på en liten stall med plass til 6 hester og nå skal det komme en hest fra Spania. Den kommer ikke til å bli satt i noen...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: warg
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 241
Senast: Bison
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Naranja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Anlägga blomrabatt
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp