Nu är det panik!! (nyårs-hår)

Aliche

Trådstartare
Förlåt min stress men mitt liv är så emot mig just nu att jag helt glömt av att det är nyår imorn och vi är bortbjudna på lite mer fancy fest och jag har inte ens sytt klart klänningen!!
Jag har dessutom jobbat så mycket att jag inte fått tid att verkligen leta efter nåt sätt att göra mitt tunna omedgörgliga halvlånga hår representabelt på nyår! Jag kommer ha en paljettklänning med 3/4 ärm som jag syr själv i blåsvart med silversmycken med svart i (om det nu spelar nån roll...)

Jag tror jag har bestämt mig för fokus på koppar/guld ögon och lite mer neutral/rosig hy och läppar men mitt hår... mitt hår! Det är som sagt ganska tunt men tungt och halvlångt, ca en liten bit nedanför axlarna (hopplös längd!) Det blir gärna platt och livlöst så jag behöver alla tips på nån fin frisyr som inte tar flera timmar, ska ju sy färdigt klänningen :) Jag har hemma en platttång, locktång, fön och jag kan springa iväg imorn FM och köpa några produkter om ni tror det underlättar. Bara locka det håller inte en hel kväll och jag tycker det är jobbigt med långa middagar där allt hår åker fram i fejset så någon halveller heluppsättning gärna, flätor och annat kan jag nog också få till med rätt instruktioner. Jag har hjärtformat ansikte om det nu också spelar nån roll, vilket det säkert gör iofs.

Står just nu på jobbet ett tag till med små möjligheter till googling så all hjälp jag kan få är så otroligt tacksamt mottagen :)
 
Bakvänd inbakad fläta är snyggt. Dvs man börjar inbakningen bak i nacken och avslutar fram, stoppar in testen som blir över och nålar fast den så håller den sig på plats.
 
Kanske något sådant här?


diy-frisyr-kort-har-upps%C3%A4ttning4.jpg


idaggg-1024x902.jpg



Eller köp en hårdonut och lämnar lite hårtesar vid ansiktet? Lätt och snyggt att göra!
 
Jag brukar göra något av ovanstående, d v s dela håret i två, lägga dem kors och vira in dem bakom varandra. En liggande svinrygg, ungefär. Sedan klämmer jag dit ett pråligt strass-spänne eller något tvärsöver. Vill du kamma fram lugg (om du har någon) gör du det, annars jobba lite med några snygga lösgjorda testar runt ansiktet.
 
Hittade en bild, attans så snygg! Men hur börjar man? "klättrar" man lixom bara uppåt? :p :confused:

Man gör som med en vanlig inbakad fläta fast man börjar i nacken och flätar sig upp över huvudet. Utföres enklast om man sitter och lutar sig framåt med huvudet neråt och man behöver ju inte göra hela vägen fram om man inte vill. Det är snyggt om man avslutar med en knut såhär också

uppdaterad-knut.jpg
 
Det var någon som skrev en tråd om hållbara lockar nyligen. Jag var helt stunned av alla tips. Tråden finns antaligen på ungdom
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp