Bukefalos 28 år!

nu är dom födda :D

border_kelpie

Trådstartare
Hej

En av våra grannar fick igår en kull med kattungar som är raserna perser/norsk skogkatt/bondkatt och det blev 4 stycken små knyten :love:

parningen var inte planerad men dom är önskade endå.
Jag och min mamma ska ha en av kattungarna och vi vill då ha en hona :p (alla våra djur är honor) och dom föddes då igår och jag undrar när man kan börja se vilka kön dom är? Jag kan skilja vilka kön det är på kattungar men dom yngsta jag har behövt göra det på var då 2 veckor.
så när kan man börja se det? kan man det direkt efter dom har föds eller måste man vänta några dagar?

Och vad ska man tänka på nu dom närmaste veckorna?
jag vet att man helst ska väga dom m.m varje dag för att kunna hjälpa till ifall en börjar falla i vikt men som sagt så är det min grannes katter så kan inte bestämma över henne och både hon och min mamma tar allt med ro :crazy::)

jag kanske är lite för pedant dom vill hålla ett vakande öga över dom hela tiden men hih

Nu kommer bilder på dom stolta föräldrarna :D


moderns :P

kissegumman.jpg




fadern :love:

kissepappan.jpg


/carro
 
Sv: nu är dom födda :D

jahapp :confused: Ingen som vill vara vänlig och berätta vad man ska göra och tänka på nu under deras första veckor??
 
Sv: nu är dom födda :D

Nån borde ju svara så jag gör det :D
Jättesöt mamma btw!
Jag kunde se könen på mina redan när dom föddes, medan vissa tydligen är lite svårare att se på då t.o.m erfarna uppfödare har s.k. könsbytare då och då.
Man kan inte göra så mycket första veckorna än att hålla koll på dom allämnt och som du skriver väga dom så man ser att dom får ordentligt med mat osv. Runt 10 dgr börjar dom öppna ögonen annars är dom mest söta under dom första veckorna.
 
Sv: nu är dom födda :D

heh ok tack så mycket, ja hon är jätte fin :love::love:

tyvärr så dog den svagaste kattungen :cry: men dom andra 3 lever.
Ja jo jag brukar kunna se vilka kön dom är men det är en jag är 50/50 procent på så men hoppas jag kan se det snart :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Sorry om det redan fanns en sån här tråd, men hittade inte isf. Efter flera år av kattsjuka här hemma har jag ÄNTLIGEN bokat en...
Svar
16
· Visningar
1 067
Senast: skuggi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: sorbifolia
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 105
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har blivit med kattungar (motvilligt eller kanske inte :P) min katthona försvann precis innan jag skulle kastrera henne. Veterinären...
2
Svar
29
· Visningar
3 964
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp