Nu är jag ledsen....

Favina

Trådstartare
Min sköna pessoa sadel är för liten för min häst! Jag älskar :love: verkligen den sadeln, även om andra har haft otur med sina så har jag haft tur med min :cool:.

Den passade när jag köpte henne och nu har hon musklat sig så över bogarna, eller hur jag skall förklara så den tippar bakåt. Den skall ju nu säljas aom den inte passar min ponny som jag nyligen skaffat. Problemet är att jag vet inte vilket märke det är. Står inte under kåpan och inte på garantin, men på den knappen på framvalvet, står det: N.pessoa paris. Vad har jag för sadel?

Sedan undrar jag vad ni har för sadlar och om ni är nöjda med dom?

Kram Favina :bump:
 
Re: Kan du inte köpa en

Funderar på det men jag vet ju inte vad jag har för märke :(

Kram Favina :bump:
 
Re: Kan du inte köpa en

Märket vet du väl.. Pessoa? men modellen du är ute efter eller?
 
Gå till närmaset ridsportsbutik som säljer pessoasadlar och fråga, de borde kunna avgöra det.t
 
Re: Kan du inte köpa en

Precis! ;)

Det är ju modellen som jag undrar över. Trodde att det var en Jubilee Master men nu med den knappen som jag hittat på framvalvet så tror jag att det är en AMO.

Kram Favina :bump:
 
Re: Kan du inte köpa en

Har samma problem med en dressyrsadel från zaldi som jag har.. jag vet inte vad det är för modell. Det är en äldre modell och jag har fått höra att det är föregångaren till Atlantan. Den finns alltså inte ute i butik som ny längre. Lite trist. Men som tur är passar den pållen :)

Om det är en modell som fortfarande tillverkas så borde en återförsäljare/sadelmakare kunna avgöra det åt dig. Lycka till! :)
 
Pessoa-sadlarna finns i en modell som heter Paris, det låter ju som att det är den modellen du har. :)
 
jag har två pessoasadlar.. den gamla älskar jag värkligen men den nya jubilee mastern hatar jag.. får ont i ryggen av den och inget stöd. dessutom är den ful :angel:
 

Liknande trådar

R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon som kan säga något generellt om dessa sadlar? Den enda märkningen som finns på sadeln är "Hand Crafted in Sandringham...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Nokke
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 649
Senast: Lavinia
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: Spyro192
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Att hyra ut hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp