Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

J

julia_v

När han bajsar??!!

Hanen jag har, schäfer på 3,5 år, började helt plötsligt
för någon vecka sedan att lyfta på benet även när han bajsade.. :eek:

Första gången var det lite löst, så han fick en del på sig själv *mysigt not*.Jag trodde att det var en engångsföreteelse
men nu har han gjort så flera gånger ?? ( dock utan att spilla på
sig :D )

Vad är nu detta?? :confused:
 
Sv: Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

Kan betyda att han har ont.... ring en veterinär... Hade en tik som gjorde så förut... Hon hade problem med analsäckarna och det ska tydligen underlätta är dom lyfter på benet....

Lycka till!
 
Sv: Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

tack för ditt svar!

Men jag tror inte att han har ont, för han gör det bara ibland..
och han ser inte besvärad ut, bara fånig :smirk:

Men jag ska ha det i åtanke!
 
Sv: Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

Min gamla hane har gjort så i 11 år nu. Har aldrig haft analsäcksproblem.
 
Sv: Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

Jag kände en gammal hanne som oxå gjorde så, inga fysiska problem alls och han hade gjort så i många år.
 
Sv: Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

Känner flera hundar som gör så, både tikar och hanar. De har gjort det i flera år, men vet egentligen inte varför.
 
Sv: Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

Min hanhund har alltid lyft på benet när han bajsar. Vet inte heller varför han gör så...
 
Sv: Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

Min ena tik gör så. Det har hon alltid gjort. Hon ser inte besvärad ut och har inga fysiska problem.
 
Sv: Nu har han fått fnatt..lyfter på benet..

Jag och min sambo hade 3 hundar varav den älsta fick vi avliva i måndags. :cry: Han lyfte också på benet när han bajsade, vi tror att det har o göra med att dom försöker att placera bajset högt upp, fast de funkar ju förstås inte alltid. ;) Han kunde t o m också gå samtidigt när han bajsade för att sprida ut sitt revir både högt och lågt eller på någon sten eller liknande. :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 702
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 410
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp