Bukefalos 28 år!

Nu har jag kommit på vad det kan vara.

G

GaurdianAngel

Vet inte om Ni minns de två trådar som jag skrivit i om "fusk"fästingar.
Fästingar som sätter sig på djur i massvis. Kan sitta uppemot 30-40 st samtidigt. Ser nästan ut som en vanlig fästing, men sitter mkt lösare, så de går att pilla bort med fingertoppen. Vilket inte går med en riktig fästing.

Har luskat för att få reda på vad de verkligen heter och har nog kommit fram till att det är Brun hundfästing.

Någon som vet mer?

Peter Lundin vet jag frågade mig om vad sjutton en fuskfästing var. :D
 
Sv: Nu har jag kommit på vad det kan vara.

Uäck, jag gillar inte fästingar. Så för mig är fästingar fästingar, oavsett om de är hund-, fejk- eller någon annan typ av fästing. Däremot har jag också uppmärksammat att det finns både bruna och röda fästingar.
 
Sv: Nu har jag kommit på vad det kan vara.

Jag hittade en ärtstor i sängen idag :D Nackdelen med att ha älsklingen i sängen :D
 
Sv: Nu har jag kommit på vad det kan vara.

Jag har aldrig varit med om att någon av våra hundar fått fästingar här uppe men då vi var på gotland var det fästingplockning av hunden varje kväll :crazy:
 
Sv: Nu har jag kommit på vad det kan vara.

Har inte en fästing på hundarna nu. Scalibor halsbandet har verkligen hjälpt! :bow: och ännu bättre är att de verkar tåla det dessutom. De har inte fått kli eller utslag trots användande i 3 v.

De kryper inte ens fästingar i pälsen efter en skogspromenad. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 717
Senast: IngelaH
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 679
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 589
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp