Bukefalos 28 år!

Nu räcker det.

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

Galet

Ja, det är Narcissa som skriver nu men jag var INTE Morsmordre. Det var min kusin som är här på besök. Hon bor inte ens i Sverige. Hur fan (rent ut sagt) kan du stänga av henne, Gunnar?
Bara för att du kollar IP-nummer och därför tror att vi är samma person? Det är vi inte!

Sen skulle jag vilja veta varför du stängde av Narcissa_fanclub som inte ens var jag. Kolla IP-numret där då.

Den här sidan är rena diktaturen och jag slår vad om att det här inlägget kommer tas bort fort som fan eftersom det ifrågasätter hur det här forumet sköts.

Jag undrar om man ens får lov att censurera så hårt som det görs här. Det finns något som heter yttrandefrihet men det verkar ha glömts bort här.

Du behöver inte banna det här nicket för det kommer inte att användas.

Jag hade tänkt hålla mig borta men när du stänger av min kusin utan anledning har det gått för långt. Det är något jäkligt fel här.

Fy säger jag bara.

/ En förbannad Narcissa_Malfoy.
 
Sv: Nu räcker det.

Jag har redan svarat "din kusin" via mail.

Om man blir avstängd från denna sida så innebär det att man inte är önskvärd här.
Jättebra om du efter 10-20 avstängningar inser det och verkligen låter bli att skriva.

Att någon som verkar väldigt släkt med dig och dessutom har samma ip-nummer stängs av beror helt och hållet på dig. Hon har all rätt att vara arg på dig.

Det finns bara en ytterst ansvarig för denna sida och det är jag, jag försöker fatta kloka beslut så att så många som möjligt har det trevligt här på Bukefalos, precis som Göran Persson är jag på intet sätt ofelbar.
Du och andra har ingen möjlighet att genom demokratiska val välja vem som skall vara administratör för sidan. Det du kan välja är att inte vara här eller i alla fall inte skriva något.

Yttrandefrihet:
Ring DN eller annan tidning och kräv att en text du skrivit skall tryckas på nyhetsplats i morgon. Lycka till!

Friheten och möjligheten att yttra sig på Bukefalos är betydligt mycket större, men inte obegränsad.
 
Sv: Nu räcker det.

Hej Gunnar.

Detta är inte Narcissa som skriver detta. Det skulle vara jättesnällt av dig attt låta mig vara kvar här. Jag kommer åka iväg igen efter nyår och då inte använda det här nicket.

Narcissa kommer hålla sig borta nu säger hon.
 
Sv: Nu räcker det.

Men du kan väl inte bara stänga av någon för att dom är släkt med Narcissa? Det är som att döma kusinen till våldtäktsmannen för att också vara våldtäktsman endast för att dom är kusiner...
 
Sv: Nu räcker det.

Vill du inte svara på detta eller har du bara inte haft tid?
 
Sv: Nu räcker det.

Fullt så enkelt var det inte, ingen blir avstängd på lösa grunder och det vet aktuell användare. Dock verkar det inte som personen har fattat det, eftersom avstängningen är för vilken gång.....? Kommer inte ens ihåg längre.
 
Sv: Nu räcker det.

Ursäkta nu om jag lägger mig i. Men varför kan inte sådana som du förstå att man håller sig borta från ett forum man blivit bannad från? okej att komma tillbaka senare, efter kanske en gång.. Men fler? Många fler gånger? Nä.
 
Sv: Nu räcker det.

Men om det nu är en helt annan användare? Och att man stänger av denne för att hon är släkt med en användare som är banned, är inte det lösa grunder? nu pratar inte jag om Narcissa, utan Morsmordre. Om dom nu är samma person, så ska hon väl bli banned, men om det inte är det?
 
Sv: Nu räcker det.

Att man stänger av en nytt nick som skapats efter att en annat nick blivit bannat, och som dessutom skapats från den bannade personens ip-nummer, tycker inte jag verkar konstigt.

Om Morsmordre nu hade funnits parallellt med Narcissas tidigare nick och skrivit från helt andra ip-nummer under den tiden som Narcissa också fanns (officiellt) på buke så hade det väl varit tveksamt med en avstängning, men så är nu inte fallet. Morsmordre skapades först 2005-12-14. Jag litar helt på att Gunnar och hans moderatorer har spanat in alla fakta de har om Morsmordre och att avstängningen är helt korrekt.

Att sen alla Morsmordres inlägg lyser av Narcissas åsikter och debatteknik är ju lite avslöjande även det.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu räcker det.

Jag tycker som du. Naturligtvis ska en våldtäktsman komma undan om han säger att det var hans kusin som gjorde det:):bow:
 
Sv: Nu räcker det.

Morsmordre är faktiskt en annan person än Narcissa och det är Narcissas kusin också. Det är väl heller inte så konstigt att de vädrar samma åsikter eftersom de tillhör samma familj och M/NK har surfat från Narcissas dator, ev även med henne närvarande.

Kusinen får väl göra ett nytt försök när hon återvänt till skolan och har ett annat IP-nr och då får man väl hoppas att Gunnar behandlar henne som vilken annan användare som helst! ;)
 
Sv: Nu räcker det.

ullo skrev:
Jag litar helt på att Gunnar och hans moderatorer har spanat in alla fakta de har om Morsmordre och att avstängningen är helt korrekt.
Vad menar du att administratörer och moderatorer på ett internetforum skulle ha tillgång till för fakta förutom ip-nr??
 
Sv: Nu räcker det.

I det här fallet, samma grejer som jag kollat. Hennes inlägg. Hon dammar in med 10+ inlägg per dag, skriver i flera olika forum (inte så många nykomlingar som gör det första dygnet) och har full koll på folket här. Ta t ex inläggen i SessCas Paniktråd (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=621591#post5188738) - ingen tvekan om vad saken gäller, lyckas t o m fråga om hunden som skulle avlivas!? (Nämns inget sådant i den tråden, den infon finns i en helt annan tråd.)

Men ok, jag kan gå med på att det eventuellt kan vara Narcissas kusin som skriver. Men då sitter tammefan Narcissa bakom henne och talar om vem som är vem och vilka som gjort vad och allt sånt.
 
Sv: Nu räcker det.

Jag är helt förundrad!
Finns det människor här som är så besatta av visa användare att de kollar upp dem så noga? Att ni orkar.
 
Sv: Nu räcker det.

Det finns ju uppenbarligen en människa som trots att hon lovat att hålla sig borta skapar nya användarnamn hela tiden, nu dessutom, som det verkar med samma ip-adress hela tiden.
Kan du inte be din "kusin" att försöka tala förstånd med dig. Jag tycker det här beteendet verkar lite konstigt. Framförallt om man då och då lovar att man faktiskt skall hålla sig härifrån.

Jag är hemskt ledsen om du nu är Narcissas häst och inte alls hon, tyvärr har hon ställt till det så att alla som registrerar sig på denna ip-adress och visar något som helst likartat beteende med henne stängs av. Jag hoppas du får en God Jul med lite morötter och knäckebröd och inte alltför mycket läsande på Bukefalos.
 
Sv: Nu räcker det.

ullo skrev:
Att man stänger av en nytt nick som skapats efter att en annat nick blivit bannat, och som dessutom skapats från den bannade personens ip-nummer, tycker inte jag verkar konstigt.

Om Morsmordre nu hade funnits parallellt med Narcissas tidigare nick och skrivit från helt andra ip-nummer under den tiden som Narcissa också fanns (officiellt) på buke så hade det väl varit tveksamt med en avstängning, men så är nu inte fallet. Morsmordre skapades först 2005-12-14. Jag litar helt på att Gunnar och hans moderatorer har spanat in alla fakta de har om Morsmordre och att avstängningen är helt korrekt.

Att sen alla Morsmordres inlägg lyser av Narcissas åsikter och debatteknik är ju lite avslöjande även det.


Jo det håller jag med om, men som LenaH skriver längre ner, så är det en annan person. Men det jag mest undrar över, är varför man kan stänga av någon för att det är dennes kusin? som Gunnar också ger som skäl.
 
Sv: Nu räcker det.

Men det kan inte Gunnar svara på eftersom det är ett helt irrelevant beteende. Det har varit Jess som skrivit här och inte jag. Nu ska tydligen inte hon heller kunna vara här för att hon är släkt med mig.

Och tack alla som rapporterar inlägg. Det ska inte glömmas bort...suck.

Jag tror knappast att Gunnar sitter och läser i alla trådarna här så det är ju jättevänligt av er att rapportera min kusin som inte ens gjort något. Mer än att vara släkt med mig isf. Lågt...tom lägre än jag någonsin slagit och ändå är det jag som drabbas. Jag och Jess.

Men ni ska få ha er lekstuga ifred. Jag är inte här längre och Jess åker tillbaka till England om lite mer än en vecka.

Nä tack...

Bye...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Står det "kom och gå som du vill, jag bryr mig inte" i min panna? Jag sitter här och tycker synd om mig själv :p och är förbannad...
Svar
10
· Visningar
3 025
Senast: Passion
·
Bukefalos Hej, Nyss försvann ett par av min ainlägg då jag hade länkat till bilder på två olika sadlar, likadant utseende men olika märkesnamn...
Svar
10
· Visningar
1 545
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
1 936
Senast: Gunnar
·
F
  • Låst
Bukefalos Detta var fjärde gången jag blev avstängd! Med det första användarnamnet förstår jag det men inte restrerande. Detta är patetiskt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 229
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp