Ny barnvagnstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny barnvagnstråd!

Det vet jag inte..Men konstigt att man ska vara så skeptiskt mot något nytt då halva Sverige köper emmaljunga som hamnat så många gånger på svarta listan pga otaliga fel ;).
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Helt ärligt så köper jag heldre ett välkännt märke än ett okänt, gällande bil tex så har jag en Volvo jag skulle aldrig ens komma på tanken att köpa ett okänt märke där heller.

Alla märken har "barnsjukdomar" och jag vill inte att mitt barn ska råka illa ut pga det.
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Barnsjukdomar eller inte, dom är till för att botas...och det har nog inte emmaljunga förstått än...trots välkänt märke. Modin uppfyller i allafall kraven enligt Europeiska Standarden för barnvagnar ifall du trodde det inte fanns någon sådan. Men som sagt...trådskaparen får väl gå efter eget huvud och fixa vad hon vill, gammalt/nytt, okänt/välkänt..Tror nog inte ungen blir skadad av vad hon nu än väljer.
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Mynta2 skrev:
Barnsjukdomar eller inte, dom är till för att botas...och det har nog inte emmaljunga förstått än...trots välkänt märke. Modin uppfyller i allafall kraven enligt Europeiska Standarden för barnvagnar ifall du trodde det inte fanns någon sådan. Men som sagt...trådskaparen får väl gå efter eget huvud och fixa vad hon vill, gammalt/nytt, okänt/välkänt..Tror nog inte ungen blir skadad av vad hon nu än väljer.


:cool: bara för att jag väljer att använda välkända stora märken istället för små märken som jag aldrig ens hört talas om så behöver du inte använda den tonen mot mig.

Jag skulle personligen inte köpa en vagn av ett relativt nytt märke.
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Det blev Teutonia för oss eftrsom det var den enda vagnen som fick plats i bagageutrymmet i bilen utan att behöva ta loss hjulen.

Minsta måtten helt enkelt.

Men vi är inte nöjda. En vagn som kostar nästan 5.000:- förväntar jag mig bättre kvalitet av. Ofta punkteringar pga av en dålig ventilkonstruktion. OK, vi har haft vagnen i stallet så den har fått stryk men lite bättre hade jag nog trott att en dyr vagn skulle vara.

En sprint som gjorde att man lätt kunde byta åkriktning lossnade efter kort tid.

Bra att den inte är så tung. Inget jätteåbäk att släpa runt på.
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Som jag sagt förut - Emmaljunga Duo Edge -06 blir det för mig =) Har kollat på alla vagnar från A-Ö men det är den enda vagnen som jag känner att jag tyckte om.
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Vi har Emmaljunga Coronette `01 o är jättenöjda, jag har inte hört något negativt om Emmaljunga, vad är det de har fått kritik på? Tycker själv att BRIO känns mycket "skröpligare".
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

oz_joj skrev:
Jag vill ha en så lätt och smidig som möjligt eftersom vi bor i lägenhet mitt i storstan utan hiss och frekventerat med uteliggare i trapphuset då och då, dvs bör orka med att släpa upp den till natten. Blev då rekommenderad den lättaste vagnen på affären, en trehjulig vad den nu hette från Nya Zeland, Mountain något tror jag. Jag köper helst begagnat med inser att 9kg barnvagn är bättre än 18kg med de förutsättningar vi har... Gäller bara att hitta en lätt begagnad. Tips på andra lätta vagnar?

Jag hade samma krav som du! :)

Vi har haft en jättebra paraplyvagn av ett mer robust slag. Inglesina Max Rain (med inbyggt regnskydd - kan inte underskattas)

Vagnen väger 7,5 kilo och kan få plats liggande mellan ryggstödet på bilen och baksätet. Vagnen tar man med sig var som helst, ingen affär är för trång med prylar för en sådan liten vagn!

I USA är dessa vagnar vanliga d man inte får åka kommunalt med stora emmaljungavagnar. Jag tänkte att funkar det där, så funkar det väl här? När bebisen är nyfödd så sover h*n i en liten mjuklift som man kan lägga plant i Inglesinan.

Hela idén med stora vagnar andas lite Volvo-komplex tycker jag... ;) Bekvämt för bebisen, men jobbigt för alla andra. Inglesinan var bra för både bebis och mig. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Ny barnvagnstråd!

Vi hade också en sån vagn som komplement till den andra eftersom jag reste så mycket när sonen var liten och det var otympligt att ta med sig en stor vagn på flyget.

Jag hade samma märke som du eftersom den hade fått bäst i test i Vi förlädrar då och var helnöjd med den.
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

prinsessfeminist skrev:
När bebisen är nyfödd så sover h*n i en liten mjuklift som man kan lägga plant i Inglesinan.
Googlade lite på "din" vagn fick dock inte upp speciellt mycket. De hade fått anmärkning på dåliga handtag.


Konsumentverket varnar för barnvagnar med farliga handtag från fem tillverkare. Barnvagnarna är Dorjan Kombi Kombina, Basson Macius, Winnie the Pooh och Tigger WTP, Inglesina och Magnum samt BeBé Confort Everest Life. Verket kräver att de farliga modellerna återkallas och att riskerna åtgärdas eller att köparna kompenseras.
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

ainasoja skrev:
Det är inte denna typ av vagn från Inglesina som fått denna varning.
OK! Alla befintliga märken verkar ha fått någon anmärkning på någonting i någon modell, så det är nog bara tat hitta en vagn som uppfyller ens krav och hoppas på det bästa!
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Om du ahde fortsatt att läsa texten på Konsumentverketshemsida så hade du sett att dom lagt in vilka sortes vagnar från dom olika företagen som dom varnar för:

Tillverkare och återförsäljare av vagnarna menar att de inte ska användas i trappor. Ett argument som Konsumentverket inte godtar. Det är självklart att en barnvagn ska tåla att dras upp och ned för trappor och på och av bussar. Kan inte tillverkaren garantera att vagnen klarar det, ska lederna tas bort eller bytas ut mot sådana leder som klarar kraven. Så var försiktig om du köper en vagn med reglerbart handtag, särskilt om den är från 1999-2002.

Leverantörerna av de farliga vagnarna är : Dorjan Kombi Kombina (Basic Baby) Basson Macius (Basson trading), Winnie the Pooh och Tigger WTP (Libro Group), Inglesina Cross och Magnum (Baby Best som gått i konkurs) samt BeBé Confort Everest Life (Benetton).
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

de är lätta att lyfta o hyfsat lätta att fälla ihop men tar en del plats i bilen då liggdelen ofta är stor (min är ca 90 cm, min tvååring får plats ;) ska se om jag kan lyckas få med en bild nu....hm...)

nähä...ska försöka maila en då haha
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Vi har precis haft samma problem och köpte i förra veckan en Knorr Nizza... har faktiskt inte hittat nåt test där den fått dålig kritik än... dessutom är den billig att köpa... av alla jag pratat med har jag oxå bara hört positivt... Lycka till med letandet...
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Fullblod skrev:
Vi har precis haft samma problem och köpte i förra veckan en Knorr Nizza... har faktiskt inte hittat nåt test där den fått dålig kritik än... dessutom är den billig att köpa... av alla jag pratat med har jag oxå bara hört positivt... Lycka till med letandet...
Den har jag läst om nu, fått bra i diverse tester! Ser rätt fräck ut också *mycket viktigt ;) *...

Vi ska åka runt i morgon tisdag och kika i barnvagnsträsket :D , ska åka till en affär som säljer Knorr vagnarna.... Vill fortafarnade titta på Kronans också, de verkar så smidiga.
 
Sv: Ny barnvagnstråd!

Slängde just en bläng i mina papper där jag skrivit upp bra barnvagnar att den knorr vagnen jag tittat på heter Knorr Nanny4, måste nu in och läsa om skillnande på den och den vagn ni köpt :idea: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej. Vi har nyligen fått veta att vi väntar tvillingar till sommaren. Har sedan tidigare ett barn född -16. Vi har varit så enormt nöjda...
2
Svar
35
· Visningar
3 892
Senast: Rund
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp