Bukefalos 28 år!

Ny hingst efter magkänsla!

Boerperd

Trådstartare
Nu har vi bestämmt oss, eller bestämmt om oss!
Vi skulle betäcka med N frá N i år, men igår ringde mamma mig och sa;
M-Nej, det går inte, jag har fått ångest!!!!
J-VA???? Vi bestämmde ju oss för den här hingsten för länge sen ju! Han har fått elit för avkommor och vi gillar ju dom som vi har sett!
M-Nej, det går inte, jag har fått kalla fötter! Jag har forskat lite i sista minuten och flera säger att han ger hårda avkommor!
J-Och vem ska vi använda istället?
M-Inte vet jag, vem tycker du??
J-Jag, Jag har inte funderat mer eftersom vi har bestämmt!
Fram med WF, islandshingstar.se och hingstboken. Diskutera, fundera, diskutera lite mer.....
J-Jag vet faktist inte!
Vi la på, mamma ringer igen efter ett par minuter.
M-Prins från Knutshyttan får det bli! Vad tror du om det?
J-Inte en aning! Du har ju pratat byxorna av dig om den hästen sen du såg honom, så nåt bra måste han ju ha...???!!!
Så, så blir det, vi åker på söndag! Tänk om det inte blir nåt av fölisen, då kommer mamma ha en arg dotter efter sig eftersom det kanske blir den sista bebisen efter vårt sto....
Så kan det gå när man har en mamma med stark mag känsla! Så tro inte att något är bestämmt förrens det är nästan försent!
 
Sv: Ny hingst efter magkänsla!

:D

Prins är fin.

Vi hade bestämt oss för Tháttur frá Arnarhóli för 2 år sedan men det blev Jór frá Kjartansstödum i stället och vi är mycket nöjda med resultatet.
Förra året valde vi mellan Tháttur och Mars frá Feti men det blev ingen av dem, blev ingen alls för vi kom på att vi ville ha Svala som ridhäst ett år.
I år blir det Admiráll från Skáneyland. Tror jag. ;)
 
Sv: Ny hingst efter magkänsla!

Så där är det ju alltid man velar och väljer, velar lite till och så bestämmer man sig:angel::D.
Man vet ju aldrig vad det kan bli men har ni bara ett trevligt sto med gång så borde det bli en kanontrevlig häst efter Prins. Hans pappa Flipi har ju ett underbart lynne och de flesta Flipi avkommor jag har träffat har varit underbara hästar. Kanske inte med världens högsta lyft alá Berserkur men med mjuka, stora rörelser med mycket sträck.
Med det inte sagt att de inte har lyft;)
Det blir säkert ett kanon fint föl efter Prins som ju är en oerhört lovande hingst.
 
Sv: Ny hingst efter magkänsla!

Prins stod här hoss oss förra sommaren och han gick på hingstbete hos oss innan han visades. Eftersom pappa äger honom med Gardar så har ha ju varit här mycket och jag har bara bra erfarenheter av honom. Vi har 1 (?) ettåring efter honom som är jätte trevlig att hantera så det är bara att önska dig lycka till : )
 

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 112
Senast: Freazer
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 487
Senast: LenaH
·
Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 860
Senast: JSH
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 407
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HUND MAGKATARR...
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp