Bukefalos 28 år!

carrro_lina

Trådstartare
Sen jag slutade rida för åtta månader sen har mitt liv varit lite halvtrist och tråkigt. Jag slutade av lite olika anledningar men främst för att det tog för mycket tid att åka fram och tillbaka till stallet, och det var svårt att kombinera med mina studier. Men nu känner jag att jag inte gör så mycket annat än att plugga och jag saknar något som förgyller min vardag lite. Så jag behöver en ny hobby, men har ingen aning om vad som ska bli min nya hobby:p

Helst av allt skulle jag vilja köpa en egen häst:love: Men jag har varken tid eller råd, och jag planerar att åka iväg på utbytesstudier om ett halvår så det känns som en dålig idee.. Så jag behöver tips och inspiration, vad kan man göra när man håller på med hästar? :) Som tar lite lagom lång tid, är ganska flexibelt och livar upp mitt liv lite:D
 
Jag slutade rida för tio år sen. Gör massa saker men hästbehovet täcks sen ett par år upp med att jag har andelar i galopphästar. Jag går på löp och åker till stallet typ varannan helg då vi fikar, jag fotar, borstar, mockar, rycker in där det behövs.
 
När jag sålde sista hästen blev det hund. Igen ska jag väl säga för jag har haft hund jämt förr men hade en paus på några år. Saknade naturen, kommunikationen med ett djur, motionen, friskluften. Valde denna gången em mindre och inte så krävande ras. Oändligt mycket billigare och mindre tidskrävande än häst.

Att det sen råkade bli en hel kennel av brukshundar och den lille mest är maskot är en annan historia :angel:
 
Fotografer och studerande... Och jag började spela datorspel :angel: Hemskt roligt hobby med massor av människor att bli vän med.

Dock har jag ju alltid spelat, men när jag tog bort Belinda så orkade jag inte se en häst på länge men nu ska jag snart plugga och praktisera.
 
Min absolut dyraste hobby är häng med vänner. Alla utemiddagar och vin kostar mycket i både tid och pengar :D.

Sen tränar jag också, lite lagom sådär. Och pluggar gärna språk på fritiden (ska börja en ny kurs om en vecka :)).

Det är fantastiskt skönt när man inte har häst längre. Även om det blir tomt så är det så skönt med alla oceaner av tid man plötsligt har.
 
Körsång kanske? Om man tror/tycker att man inte kan sjunga så brukar det finnas körer och kurser för "oss som inte kan sjunga". Eller gå en studiecirkel och lär dej spela något instrument. En skrivarkurs kan också vara inspirerande!
 
Ja, det är verkligen mängder av tid som frigörs...Jag tog bort min gamla trotjänare för ett par månader sedan och planen/ viljan/ behovet är att komma igång med TRÄNING igen. Jag har dock varit så slutkörd av jobb, specialvård av hästen, långa resor till stall och sjuka föräldrar mm mm de senaste 6-7 åren att jag nu bara behövt få vila, sova och försöka få tillbaks lite energi, så än har det inte blivit någon träning av... Men snart så! Simning och jogging står högst upp på göra-listan :-)
Träning är i alla fall mitt förslag även till dig.
 
I de perioderna i livet jag inte har haft häst har jag lagt tiden och pengarna på mig själv istället. Jag har tränat med PT, jag har gått roliga kurser (fast det är sjukt jobbigt när man pluggar också), jag har hängt med vänner och bekanta, etc. Att träna sig själv blev en stor grej i perioder för mig, för jag var så ovan vid att inte ha ett gäng hästar som behövde ridas varje dag, så jag fick inte utlopp för någon energi jag hade heller.
 
Sen jag slutade rida för åtta månader sen har mitt liv varit lite halvtrist och tråkigt. Jag slutade av lite olika anledningar men främst för att det tog för mycket tid att åka fram och tillbaka till stallet, och det var svårt att kombinera med mina studier. Men nu känner jag att jag inte gör så mycket annat än att plugga och jag saknar något som förgyller min vardag lite. Så jag behöver en ny hobby, men har ingen aning om vad som ska bli min nya hobby:p

Helst av allt skulle jag vilja köpa en egen häst:love: Men jag har varken tid eller råd, och jag planerar att åka iväg på utbytesstudier om ett halvår så det känns som en dålig idee.. Så jag behöver tips och inspiration, vad kan man göra när man håller på med hästar? :) Som tar lite lagom lång tid, är ganska flexibelt och livar upp mitt liv lite:D
Jag hade velat ha hund, börja träna, köpa kläder. Gärna satsa på lite tävlingar, typ Vasaloppet, tjejmilen osv. De gånger jag varit utan häst har jag märkt att jag behöver göra något med kroppen.
 
När jag sålde sista hästen köpte jag en hund. Idag har jag tre stycken :angel: Men det är väl inget toppentips om du ska ut och resa ;)
 
Börja med nån sport? Brukar finnas tider då folk träffas för att ex spela badminton eller innebandy.

Finns det nån kurs via abf eller liknande du tycker verkar intressant?
 
Ska mycket till att jag slutar med hästar men om jag skulle göra det så hade jag tränat ännu mera och börjat fotografera :)
 
Ja, vad gjorde jag de 20 åren då jag inte red? Först pluggade jag på universitet så då levde jag studentliv med allt vad det innebar! Sen blev jag sambo och började jobba. Hade ingen direkt hobby. Spelade datorspel en hel del under några år. Gick på gym men mest gruppträning gjorde jag i några år. Det var jätteroligt!

Några idéer:
Börja måla tavlor eller nåt annat konstnärligt
Skriva en bok eller poesi eller nåt liknande
Läsa bra böcker
Promenader med eller utan musik/ljudbok
Simning med bastubad/jacuzzi efteråt
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 810
Senast: Badger
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 878
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 513
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 096
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp