Bukefalos 28 år!

Ny sadel, hjälp!

I

Inky

Ok, jag behöver en ny sadel och nu ber jag er om hjälp! Jag vill ha en riktigt bra sadel och jag bryr mig inte alls om priset, bara det bästa för min älskling ;b
Jag vill ha en sadel som är prisvärd, tålig, snygg och bekväm för både mig och min älskling, möjligtvis namn på sadelmakare för en "custom"sadel. Min älskling har ganska hög manke, lång och svängd rygg, alltså inte en vanligt rak rygg som dom flesta paintsen har. Några idéer? ^^
 
Sv: Ny sadel, hjälp!

Ok, hittade en snygg bomlös sadel: http://www.stallvra.com/visa_produkt.asp?id=722&t=Arizona
Är det någon som har provat den eller någon annan bomlös westernsadel? Är dom någe bra? Tänkte eftersom det är svårt att hitta en sadel med bom till min sötnos, bomlösa sadlar formar ju sig efter hästen från vad jag har förstått.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
915
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 420
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 780
Senast: Mogge
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 354
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp