nya cavallo-hovboots?

Cherarriduracell

Trådstartare
Min ponny har tidigare haft cavallo simple i strl 1. Tänkte köpa nya igår men döm om min förvåning när butikspersonalen säger att simple inte tillverkas längre och istället har tillverkaren börjat göra marinblå likadana, i textil/syntet med annan storlekstabell till? När jag kollar på cavallos hemsida hittar jag inga såna. Dessa nya marinblå ser likadana ut som simple förutom att de som sagt har annan färg och material och loggan är gul istället för cavallos röda. Vill minnas att de hade något namn på M på kartongen dessutom? Någon som vet vad jag pratar om?

Vill hitta dem så jag kan jämföra storlekstabeller och priser på andra ställen innan jag bestämmer mig helt...
 
Det måste varit Delta boots. Snarlika Cavallo. Cavallo tillverkas fortfarande och finns i flera modeller :)
 
Det måste varit Delta boots. Snarlika Cavallo. Cavallo tillverkas fortfarande och finns i flera modeller :)

Är det de som är gjorda för att kunna ha utan på skor eller har jag drömt?

Cavallo har ju Simple, Trek o ELB annars vad jag vet. Haft Simple innan men tipsats av så många om ELB så beställde dem istället. Samma storlek. Så sjukt mycket smidigare! Så jag tipsar om dem annars. Köpte utomlands på nätet.
 
Jag gillar också ELB bättre än Simple, finns även i Sverige. Googla Cavallo ELB så borde du hitta återförsäljare :) Simple finns även den, Delta boots har jag dock aldrig hört talas om!
 
Är det de som är gjorda för att kunna ha utan på skor eller har jag drömt?

Cavallo har ju Simple, Trek o ELB annars vad jag vet. Haft Simple innan men tipsats av så många om ELB så beställde dem istället. Samma storlek. Så sjukt mycket smidigare! Så jag tipsar om dem annars. Köpte utomlands på nätet.

Det stämmer :)
 
Det måste varit Delta boots. Snarlika Cavallo. Cavallo tillverkas fortfarande och finns i flera modeller :)
ja, det var det! Tack!

ja jag tyckte det verkade mystiskt när "alla andra" ställen fortfarande säljer cavallos vanliga grejer och inte ens cavallos egna hemsida visar de "nya". Vet du om en häst jag haft 1 på cavallo simple kan ha 00 på delta eller om utformning/passform är olika?
 
ja, det var det! Tack!

ja jag tyckte det verkade mystiskt när "alla andra" ställen fortfarande säljer cavallos vanliga grejer och inte ens cavallos egna hemsida visar de "nya". Vet du om en häst jag haft 1 på cavallo simple kan ha 00 på delta eller om utformning/passform är olika?

googlade lite snabbt och hittade denna storlekstabell. Passformen är densamma som cavallo simple :)

  • Cavallo Size 0 (Delta Size 000)
  • Cavallo Size 1 (Delta size 00)
  • Cavallo Size 2 (Delta Size 0)
  • Cavallo Size 3 (Delta size 1)
  • Cavallo Size 4 (Delta size 2)
  • Cavallo Size 5 (Delta size 3)
  • Cavallo Size 6 (Delta size 4)
 
Jag gillar också ELB bättre än Simple, finns även i Sverige. Googla Cavallo ELB så borde du hitta återförsäljare :) Simple finns även den, Delta boots har jag dock aldrig hört talas om!
Vad är det som gör elb bättre än simple tycker du? Har bara haft simple förut...
 
Vad är det som gör elb bättre än simple tycker du? Har bara haft simple förut...
Tycker samma som @the_connemara , smidigare och bättre spänne. Upplever storleken på SImple som lite större runt ballarna, för stora för min medans ELB i samma storlek satt bra. Spännena på Simple sitter på fel ställen och åker gärna upp, speciellt på vintern när snö trampas in i dem. ELB's sitter fram vilket får bort dem från marken.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp