Bukefalos 28 år!

"nya" jeans storlekarna

Sv: "nya" jeans storlekarna

Undrar samma, jag är 180 cm och kan i vissa fall ha 34 men oftast 36 i benlängd. 32 skulle sluta på vaden någonstans!
 
Sv: "nya" jeans storlekarna

Nya system vet jag inte, tumstorlekar i jeans har funnits sedan jag började köpa jeans för... 27 år sedan. Vissa svenska konfektionsmärken har ju fortfarande de traditionella damstorlekarna, men det är ju superkass eftersom jag vill ha långa eller korta beroende på modell.

Jag är 176 och har hyggligt mycket ben, 32 i längd kan jag ha i stuprörsjeans som jag vill ska visa en del av smalbenet. 34 i längd är min normala längd i raka modeller, och 36 i längd till de jag vill ha klack till.
 
Sv: "nya" jeans storlekarna

Här är mitt tips:

1. Kolla ut ungefär vilken typ av modell du vill ha:

- midjehöjd: låg, hög eller mittimellan?
- ben: smala hela vägen, raka eller utvängda?
- ungefärlig färg: blekblå, mörkblå, svart, annat?

2. Ta dig till en affär i din närhet som säljer mycket jeans, t e x JC eller SOLO (eller Carlings, eller....).

3. Viktigaste punkten: Be om hjälp! De som arbetar med jeans kan ofta genom att bara titta på dig se vilken storlek som passar i de olika märkena och modellerna. De som jobbar i affären är där för att hjälpa till, det gör inget om man inte köper något, är man nöjd med servicen så kommer man tillbaka och då kanske man köper något, och de vet personalen om.

Lycka till!

Och jag håller med de andra, jag har alltid köpt jeans i tumstorlekar, i minst 25 år, så nåt nytt är det inte! ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 712
Senast: kma
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 833
Senast: Crossline
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 361
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp