Bukefalos 28 år!

Nykomlingar

gul_zebra

Trådstartare
Med tanke på vilket skäll jag fick sist jag fick hem nykomling och inte skrev nåt så mja, jag har fått hem nykomlingar idag ;)
Den här gången i form av 2 stycke muspojkar. Som jag har längtat! Har varit utan muspojkar alldeles för länge, den enda jag hade kvar var en av honorna och jag föredrar hanar, helt enkelt. Och nu fick jag dessutom hem en silver, en färg jag velat ha lääänge :love:

Först ut, Flo Rida, argente texel
fr1.jpg


fr.jpg


Light Devil, rödögd silver pannfläcksberkshire långhår
ld.jpg


ld1.jpg


Und nein, inga roliga zebra-namn, taskigt nog :p Namnen är påkomna av uppfödaren och jag har inte kommit på passande smeknamn än. Det enda jag kommer på är Göran som skulle kunna passa Flo Rida, men det namnet är upptaget av en hackspett :p
 
Sv: Nykomlingar

Bosse är upptaget av min farbror, Torlejt är upptagen av råttan Thor-Leif och Torvald passar inte :p
 
Sv: Nykomlingar

Klart jag är kräsen, annars hade de haft skitnamn i stil med Pluttesnutt och Gullegull nu ju :angel:
 
Sv: Nykomlingar

Ja vad sjutton, är man inte kräsen så blir det ju gullepluttisnuttiga namn och det vore liksom hemskt :p

Flo Rida är härmed en Rune. Light Devil däremot saknar smeknamn än sålänge :D
 
Sv: Nykomlingar

Är det muspojkar(alltså väldigt små) eller är det råttpojkar(alltså inte väldigt små)?
Funderar på att försöka få mannen i huset till datorn för att återigen titta-om det går- han drömmer fortfarande mardrömmar om Anders.:rofl:
 
Sv: Nykomlingar

Det är muspojkar, alltså väldigt små :p

Du får ta med karlen din till Skansen i sommar och kolla på Anders live! ;) :D
 
Sv: Nykomlingar

Klart han gör :D
GP-råttor blir runt 7 år gamla så han lär hänga med några år till ;)
 
Sv: Nykomlingar

Min man låter hälsa att han tackar för informationen om var Anders är och därför inte tänker åka till Skansen!!:D
 
Sv: Nykomlingar

Droga honom och släpa dit honom :angel: :D

Skogstrollet och Gabbi: Jag råkade vänja mig vid att kalla Light Devil för fegis iom att han är just en fegis... Så, han blev en Fegis :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Var iväg till fjollträsk igår och hämtade hem mina nya sötnöss :banana: Efter att ha suttit några timmar på tåget med en hysterisk...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp