Oäkta julgran

kamomillo

Trådstartare
De snöar i fjällen idag.
Just därför har jag börjat fundera på en ny julgran....
Vi köpte vår gran julen -85, så den har av förklarliga skäl börjat barra...
De går mer klister än glitter... Så jag har bestämt att den granen ska får ha sin ålderdom på glasverandan.
Och inne vill jag ha en NY! SNYGG! HEL.... Gärna grön, inte dassigt grå.... =)
Har ni nått tips?
Ja ja.. jag vet att jag kan hugga en i skogen, men... Har ni sett en fjällnära urskogsgran?
Den har oftast bara grenar i ett väderstreck....
Jag brukar skämtsamt säga att vi har plastgran, för att vi äger skogen, och vill inte hugga ner någon där ;)
Hur ska jag tänka?
Ledbelysning inbakad?
Jag har alltid önskat mej en "kalle anka gran" Men de kanske är svårt att uppfylla?
Hjälp mej!

* Jenny *
 
De snöar i fjällen idag.
Just därför har jag börjat fundera på en ny julgran....
Vi köpte vår gran julen -85, så den har av förklarliga skäl börjat barra...
De går mer klister än glitter... Så jag har bestämt att den granen ska får ha sin ålderdom på glasverandan.
Och inne vill jag ha en NY! SNYGG! HEL.... Gärna grön, inte dassigt grå.... =)
Har ni nått tips?
Ja ja.. jag vet att jag kan hugga en i skogen, men... Har ni sett en fjällnära urskogsgran?
Den har oftast bara grenar i ett väderstreck....
Jag brukar skämtsamt säga att vi har plastgran, för att vi äger skogen, och vill inte hugga ner någon där ;)
Hur ska jag tänka?
Ledbelysning inbakad?
Jag har alltid önskat mej en "kalle anka gran" Men de kanske är svårt att uppfylla?
Hjälp mej!

* Jenny *

Har sett jätte fin " plast" gran med massa små led ljus i varmt vitt och i färgade led lampor. Men mins inte vart...
 
Ellos har en del lite pampigare plastgranar, kika där!
 
Rustas lyxigaste och ett rejält ljusnät så har du disneykänslan.
0184_185_julgran_exklusiv__210_cm__pris_899_kr__i_butik_v_41_.jpg
 
Tack för tips på Rustas.
Ska kolla in den. Men ljusnät? är det svårt att få snyggt?
Inte för att jag är petig, men de vore ju bra om jag slapp få högt blodtryck på ljusen...
De är annars ett stående inslag i mitt julfirande:banghead:
Är det inte en trasig lampa, så kan hela belysningen vara försvunnen :angel:

* Jenny *
 
Vi köpte först en till jobbet och då vi satte ihop delarna skämtade jag och höll upp en gren och sa:
-Men den skulle ju vara jättetät. Det här är ju bara tjocka korvar till grenar.
Kollegan som satt på andra sidan och inte såg min jättetöntiga jaglåtsasvarakorkadmin förklarade mycket pedagogiskt att;
-Du förstår att man måste vika ut varje liten del....såhär...jag goofade på och sa;
-Hur menar du?
Hon sträckte då fram en gren och visade sakta hur man vek ut dom.
Någonstans där bröt jag ihop och skrattade så jag grät.
 
Tack för tips på Rustas.
Ska kolla in den. Men ljusnät? är det svårt att få snyggt?
Inte för att jag är petig, men de vore ju bra om jag slapp få högt blodtryck på ljusen...
De är annars ett stående inslag i mitt julfirande:banghead:
Är det inte en trasig lampa, så kan hela belysningen vara försvunnen :angel:

* Jenny *
Med ljusnät så får du ju exakt avstånd mellan ljusen och det går att få till disneytindrande ljus.
komplett-ljusnat-med-90--varmvita-led-lampor-490.jpg
 
Vi köpte först en till jobbet och då vi satte ihop delarna skämtade jag och höll upp en gren och sa:
-Men den skulle ju vara jättetät. Det här är ju bara tjocka korvar till grenar.
Kollegan som satt på andra sidan och inte såg min jättetöntiga jaglåtsasvarakorkadmin förklarade mycket pedagogiskt att;
-Du förstår att man måste vika ut varje liten del....såhär...jag goofade på och sa;
-Hur menar du?
Hon sträckte då fram en gren och visade sakta hur man vek ut dom.
Någonstans där bröt jag ihop och skrattade så jag grät.


Åå Då måste jag gå ut i stallet tills mannen monterat i hop granen om vi köper en. Jag fixar inte puzzel eller platta paket med möbler o annat som ska monteras o hop.
 
Med ljusnät så får du ju exakt avstånd mellan ljusen och det går att få till disneytindrande ljus.
komplett-ljusnat-med-90--varmvita-led-lampor-490.jpg
I teorin, ja. Men inte om ljusnäten har trasslat ihop sig.... :mad: ALLA typer av ljusslingor eller ljusnät trasslar ofelbart ihop sig i min ägo = jag svär över ljusen VARJE år.... Och får ta hjälp av maken innan jag blir hysterisk.... :p Av någon outgrundlig anledning har han mer tålamod med just detta....
 
Åå Då måste jag gå ut i stallet tills mannen monterat i hop granen om vi köper en. Jag fixar inte puzzel eller platta paket med möbler o annat som ska monteras o hop.
Äsch det är bara fyra delar. Och dom går inte att sätta ihop fel.
Sen viker en isär grenarna så dom blir yviga, täta o fina.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp