..och så en tråd om Lekebergsritten.

CK

Trådstartare
I morgon går anmälningstiden ut till Lekebergsritten, en CR på 40 km den 28 oktober.
Vi ser gärna att det trillar in fler anmälningar, så vi får ihop ekonomin på det hela.
Tävlingen går av stapeln hemma hos mig i Fjugesta utanför Örebro, dvs ganska centralt.
Passa på att miljöträna era nya hästar, lufta era gamla rävar, eller lura med era kompisar som ännu inte testat distansritt. Vi har även en PP20, för de som känner att det räcker med en kortare runda.
Propp och mer info på www.nerikesdistansryttare.org
 
Senast ändrad:
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

hade det inte varit så långt ifrån mig så hade jag dragit någon av hästarna med på ett naffs.
Hoppas det blir fler anmälningar, vi vill ju ha mer folk till distansen..
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Jag har anmält mig!
Är det några fler här som ska rida CR? :)
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Jag och Thetime of my life är anmälda t CR. Hoppas bara vi kommer iväg. Hon känns lite "pälssättningsseg".
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Ska oxå rida CR :)!

På syrrans häst, Callippo J.P!

/Isabella
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Här är en till som skall rida CR!

Det skall verkligen bli roligt att komma ut och se lite andra ridvägar. Och få trevligt sällskap, kanske?
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

11 som ska rida CR. 7 rider PP.

Det var på gränsen att vi inte kunde köra ritten, eftersom det blir en förlustaffär för oss.
Men efter lite dividerande bestämde vi oss för att vi kör på.

Startlista och ryttarmeddelande dyker upp i helgen på vår hemsida. Kanske redan i kväll?
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Tjohoo va kul! :bump: Hoppas på sällskap! :)

Det blir min andra distans, och så fort jag anmält mig så blev jag nojjig! "Orkar hon?" "Hon är ju så lurvig nu, måste man raka?" "Vad ska jag ha på mig?" Snurrar massor i skallen! Haha, typiskt mig!
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Synd att man ska jobba jämt...
Nu finns i alla fall startlistor och ryttarmeddelande på ndrks hemsida!
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Ja, själv jobbar jag och har ingen häst att rida just nu. Annars hade det varit roligt att lufta en av dem.
Zadac han har fått vintervilan nu då han varit så duktigt i år och för jag vill starta igång honom tidigare till nästa år.
Zlota som precis blivit bra i sitt ben, som hon skadade sig i på vasaritten, blev sparkad i hagen i början av veckan. Fraktur. Så hon står på boxvila och kommer inte kunna gå många meter på ett par månader. Men prognosen var god och förhoppningsvis kommer hon vara helt ridbar igen utan rörelsehinder.
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Det blev en trevlig ritt på en underlags och höjdmässigt lätt bana. Det enda besvärliga underlaget var ett par hundra meter hygge. Det var dock lite nyttig miljöträning i form av broar (och en trafikolycka :crazy:).
En perfelt avslutning på säsongen där hästen inte behövde anstränga sig för mycket utan glatt busade ända in i mål.
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

*knapplån*

Även Harry och jag tackar för en trevlig ritt, jättefin bana och som vanligt glada, trevliga och kunniga funktionärer!
Hoppas ni kör den nästa år med, så kanske Harry får göra ännu en liten comeback..;)
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Tack för trevligt sällskap under ritten!!

Och tack, tack, till alla er som var med och fixade ritten!

Vi kommer gärna tillbaka.
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Tack själv för trevligt sällskap! :)

Och vi kommer också gärna tillbaks!!
Jättetack till arrangörer!
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Roligt att ni gillade "tävlingen".
Det blev ju lite sent påkommen, men med facit i hand fungerade det ju fint att ha den hos mig. Fast i måndags regnade det, och hade det gjort det tävlingsdagen hade man inte kunnat ha parkeringen på vallen, och då hade det blivit lite trångt.;)
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Lite trångt :eek: MYCKET trångt snarare ;). På vägen till dig funderade jag faktiskt på hur i hela friden alla skulle få plats med transporterna på gårdsplanen. Som tur var slapp vi ju det :).
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

pah, SÅ liten gård har vi väl inte..;)

nejdå, jag hade inte ens räknat med att ha parkeringen på gärdet, utan stegat och räknat på att transporterna skulle få plats, om man parkerade på båda sidor om vägen.
Förutsättningen var isåfall att folk skulle kunna backa, och min sambo hade lovat att hjälpa folk att parkera om det behövdes.
 
Sv: ..och så en tråd om Lekebergsritten.

Jag tyckte det var perfekt med parkeringen på gärdet så man hade bilen på viloområdet. Det fungerar ju inte på en större tävling men när det är så få så är det skönt att slippa bära och att kunna smita undan den kalla vinden i bilen eller transporten korta stunder. Hästen var ju vindskyddad med täcke men jag vet att min stackars hinkare frös och uppskattade bilen mycket.
Till 17 transporter behöver man nog lite (mycket) större utrymme om folk inte är extremt bra på att backa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp