Bukefalos 28 år!

Ögonlocksplastik

Murphy

Trådstartare
Har någon bukefalist månne fakta på sig kring ett sådant ingrepp?

Håller som bäst på att utreda en liten problematik kring fel inpassade glasögon. Är således och far en del kring ögonen, samt kikar uppåt, neråt, framåt, bakåt och inåt. Och mitt besvär med tunga ögonlock har återigen uppdagats som något mer än kosmetiskt - det är JOBBIGT att lyfta den tjocka hudvalken för att spärra upp ögat.

Mina ögon ser ut lite typ som dessa:
9119_3l.jpg
2669_3l.jpg

Alltså inte bara tunn hud som "spiller över" utan en större valk med fettvävnad. Kan hålla ögat helt stängt och samtidigt med hjälp av fingrarna dölja nästan hela ögonbrynet med hud från ögonlocket. Tittar jag uppåt tenderar hud från globlinjen att trilla över fransarna.

Provade att med blompinnar(:p) diskret stötta upp ögonlocken när jag satt och läste = FRIHET! LÄTTNAD!
Ögat stannar öppet, liksom utav sig självt! Man behöver inte ta i!
Huvudvärken släpper liiiite, lite..! (kan det här vara skälet till att jag upplever mig se sämre sen ngt år, medan optikern säger att allt är oförändrat och OK alla gånger jag är där?)

Jag är 30, har alltid haft tunga ögonlock, men upplever det alltmer besvärligt. Är det idé att fundera på att skramla till åtgärd?
 
Sv: Ögonlocksplastik

Fakta har jag inte. Men har en kompis som gjort det och det blev jättebra :)
 
Sv: Ögonlocksplastik

Lika bra, om inte bättre på ett vis! ;)
Hen tyckte alltså det var värt både penning och pinga?

Ja hon tycker det var värt det. Hon hade ögonlock som hängde så hon såg dåligt.
Man ser inte att hon gjort det, utan är väldigt fint gjort.
Och så himla dyrt är det inte heller, om man tänker på annan plastik :)
 
Sv: Ögonlocksplastik

Jag har inte heller någon fakta, men har pratat (skrivit) med ganska många som gjort det eftersom jag själv vill göra en sådan operation. Samtliga har varit nöjda samt sluppit komplikationer, och de flesta har tyckt att det inte gjort lika ont som de trott på förhand.
 
Sv: Ögonlocksplastik

Ja hon tycker det var värt det. Hon hade ögonlock som hängde så hon såg dåligt.
Man ser inte att hon gjort det, utan är väldigt fint gjort.
Och så himla dyrt är det inte heller, om man tänker på annan plastik :)
Hoppingivande att höra!
Dyrt och dyrt... man får väl betala vad det kostar så att man kan se ordentligt. Men jag bågnar lite per automatik över allt som är dyrare än min bil.:o

Jag har inte heller någon fakta, men har pratat (skrivit) med ganska många som gjort det eftersom jag själv vill göra en sådan operation. Samtliga har varit nöjda samt sluppit komplikationer, och de flesta har tyckt att det inte gjort lika ont som de trott på förhand.
Spännande!
Dela gärna med dig av intressant och matnyttig information - eller hintar om vägarna dit - om du har lust. Jag har just börjat söka.

Är du själv motiverad till operation av estetiska eller medicinska/fysiska problem? Hur är den fördelningen hos dem du skrivit med?:)
 
Sv: Ögonlocksplastik

Jag sitter dessvärre inte på så mycket info i huvudet, men jag ska kolla om jag har några mail kvar från våra konversationer. Återkommer!

I grunden vill jag bara göra det av rent estetiska skäl. Jag är asiat av den mindre lyckligt lottade sorten :D, så mina ögon ser ut så här, vilket jag har enorma komplex över. Men jag har även närsynthet samt brytningsfel, och har insett att jag faktiskt ser tydligare om jag drar i huden vid ögonbrynen, så att ögonlocken lyfts "naturligt". Har inte reflekterat över det förrän nu, men det slår mig att mina ögonlock kanske har att göra med att min syn försämras varje år samt att jag ofta drabbas av migrän.

Majoriteten av dem jag hört med har också gjort det av estetiska skäl.
 
Sv: Ögonlocksplastik

Jag sitter dessvärre inte på så mycket info i huvudet, men jag ska kolla om jag har några mail kvar från våra konversationer. Återkommer!
Ta din tid, för all del.
Tänkte mest om du hade någon bra länk till ett forum, eller en samling kliniker eller ngt annat enkelt. Men allt är av intresse.

I grunden vill jag bara göra det av rent estetiska skäl. Jag är asiat av den mindre lyckligt lottade sorten :D, så mina ögon ser ut så här, vilket jag har enorma komplex över.
Aha, same same, but different liksom.

Men jag har även närsynthet samt brytningsfel, och har insett att jag faktiskt ser tydligare om jag drar i huden vid ögonbrynen, så att ögonlocken lyfts "naturligt". Har inte reflekterat över det förrän nu, men det slår mig att mina ögonlock kanske har att göra med att min syn försämras varje år samt att jag ofta drabbas av migrän.

Majoriteten av dem jag hört med har också gjort det av estetiska skäl.
Min fetning = min upplevelse också. Utseendet hade jag däremot kunnat leva med, men de fysiska problemen lider jag av varje dag. Har konstiga spänningar i nacken tex, av att alltid sitta så att jag kan titta snett nedåt på saker = behöver inte öppna ögat lika mycket = spar muskelkrafter.
 
Sv: Ögonlocksplastik

Jag håller på att söka orsaker till min huvudvärk som jag dragits med sen i höstas och är nu inne på att det är mina ögonlock som är boven. Har kommit på att jag allt som oftast sitter och spärrar upp ögonen för att kunna se ordentligt.

Skulle gärna genomgå lite plastik för att bli av med valkarna. Snabb googling ger vid handen en kostnad på ca 20 000,-. Får börja spara.
 
Sv: Ögonlocksplastik

Mina ögonlock ser ut som på bild nr 2. Är lite inne på att göra något åt dem, är enbart av estetiska själ.

Men ser ut att dyrt då jag är inne på att göra näsvingeplastik, bröstförstoring, ansiktsbehandlingar osv förutom fillers i läpparna vilket iofs inte är så dyrt alls om man bara skulle börja med det :)
 
Sv: Ögonlocksplastik

Gör ett besök på din ögonklinik (landstinget alltså). Många har sådana problem så det är helt befogat att operera sig utan att behöva göra det privat.

/snart färdig ögonssk
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp