Önska mig lycka till........

Prosit

Trådstartare
Jag ska nu bege mig ner i bilen o hämta nät och pinnar som jag ska använda till att näta in balkongen med....

Hoppas få till ett litet uterum så man kan ha dörren öppen på natten utan att ligga sömnlös, o rädd för att kattan ska hoppa ut. Vi har balkongen vid sovrummet, så man vill ju gärna kunna få in lite luft.

Bäst att sätta igång, innan man slöar till...... har tagit hem slanor från stugan att staga upp nätet med, och nät hittade jag ganska billigt, 3 rullar.
Problemet för lilla korta jag är väl att få upp det, men man har ju snälla grannar, om sambon strejkar ;)

NU sätter jag igång!!!!

återkommer med bilder, antingen på en fin balkong, eller på en hög med pinnar och nät på marken utanför med en hoppande, svärande Prosit på :crazy:
 
Håller tummarna för att det går bra! Vi nätade in balkongen förra sommaren, det är det bästa vi gjort för katterna. De stortrivs därute.

Har du hittat snöret än ;)?

mandalaki
 
Jag skulle också vilja ha en balkong till mina katter, men de får nöja sig med att sitta i fönstret och titta ut istället. :)
Tänk att göra som en liten djungel med en massa växter och diverse saker och grenar som de kan klättra på och ha roligt med!
 
:crazy: Det där :devil: snöret har jag gett upp hoppet om att hitta..... det kommer väl fram när man ska tvätta mattan eller möblerar om. Hon mår ju bra i alla fall, så jag är inte lika orolig längre. Om hon blir förstoppad eller nåt så vet jag ju vad det kan bero på, men då borde hon redan blivit dålig.

Innätad balkong har jag haft sen 98, men inte hela. Jag har haft nät längst ner bara, och kissen har fått vara ute under övervakning. Nu ska det däremot nätas ända upp. Jag har fått upp slanorna (energiskog är bra till mycket :angel:) och dragit fast dem, och satt nedersta varvet med nät. Kylan och mörkret drev dock in mig nu..... men det blir nog super!
Det gick bra med nedesta varvet nät, för då kunde jag ställa nätrullen på en stol som jag flyttade vartefter jag satte fast nätet. Nästa varv får nog sambon hålla i rullen, annars går det nog åt skogen.
Jag lyckades bara tappa 3 buntband ner på grannens uteplats. Hoppas jag inte får stryk i morgon, hon är lite konstig. :crazy:

Slanorna har barken kvar, både av regn och utseendeskäl. Nätet är kycklingnät, grönfärgat, lätt att jobba med. Det blir alltså grönt och trä i en kombination. Tror det blir snyggare än med metallfärg på nätet....

Nu ska jag värma mig med ett bad, och så i morgon ska det bli klart. Då tar jag även nåt kort så ni får se hur händig Prosit är :D
 
Lycka till! Att näta in balkongen är väl värt mödan för oj oj vad praktiskt det är att ha balkongdörren öppen, o skrällena älskar att sitta ute o "sniffa i vinden" o se fåglarna flyga förbi.

Jag nätade själv in balkongen innan jag skaffade mina katter (för tillfället tre st) och jag har inte ångrat det en enda minut! (hmmm, ända nackdelen är väl att man får ett fint rutmönster i solbrännan :D )
 
Solbränna? vad är det? Jag får bara exsem så jag får vackert sitta under mitt parasoll o läsa på sommaren jag.

Är det förresten någon som har några bra tips på hyllor och hur man får fast dessa hyllor i betongväggen på balkongen??? Jag vill gärna ha ett litet kattrum därute, med liggplats och utsikt, så hon kan spana på fåglar och sånt skoj.

Någon som har bilder eller nåt så man kan få lite inspiration????
 
Om du inte vill borra i väggen går det kanske att ha en liten gammal bokhylla. Det använde kompisar till mig, sen gjorde de en klätterpåle lindad med rep och fäste vid bokhyllan så kattorna kunde klättra upp till alla hyllplan. Dom fick utkikshylla högst upp, sovhylla och äthylla :D
 
Balkongen är så gott som klar, och har varit det några dagar. Nu funderar jag på hur jag ska fästa nätet i betongväggen... tips???

Jag lägger ut bilder på det hela när det är helt klart sen. Men så mycket kan jag säga som att jag har gjort det HELT själv!!!!! Utan hjälp från sambon!!!!!!

Och katten är nöjd. Hon ligger och solar på en stol därute så fort det är sol.
 

Liknande trådar

Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 212
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 816
Senast: Monstermom
·
Tjatter Som en liten spinoff på tråden på Senior med att säga/höra/läsa fel så tänkte jag vi kunde dela med oss av våra egna eller andras...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
19 091
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp