Bukefalos 28 år!

"Offra" Naglo för Triton Sund?

P

Prakas

Läs detta...--->PdA

Jag förstår att Stefan Hultman hellre ser Triton Sund än Naglo i loppet,
om han nu måste välja.
Men om jag vore Naglo's ägare så skulle jag bli direkt vansinnig om det gick ut över min häst!
Det är ju många hästägares dröm att få vara med i Prix d'Amerique,
och då vill man nog inte bli offrad som en bricka i ett spel?

Hur resonerar ni?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

Prakas skrev:
Läs detta...--->PdA

Jag förstår att Stefan Hultman hellre ser Triton Sund än Naglo i loppet,
om han nu måste välja.
Men om jag vore Naglo's ägare så skulle jag bli direkt vansinnig om det gick ut över min häst!
Det är ju många hästägares dröm att få vara med i Prix d'Amerique,
och då vill man nog inte bli offrad som en bricka i ett spel?

Hur resonerar ni?

Tror aldrig att Stefan skulle stryka Naglo för att få in Triton... Det är bara Travnet´s spekulationer.

Ägaren har valt att anmäla till loppet ihop med tränaren... o skulle tränaren stryka deras häst bara för att få in en annan, då har man ju valt fel tränare helt klart :smirk: och då lär inte Naglo bli långvarig i den träningen 'spekulerar'
 
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

Jag tycker Stefan gör rätt (ur hans synvinkel) eftersom att Triton har större chans att vara med där framme,
samt även att Naglo kommer sluta tävla för Stefan inom kort och gå till Italien som avelshingst.
Jag tycker dom skulle satsa mot Prix de France med Naglo istället, där har han nog mycket större chans att plocka pengar.
Jag tror knappast att Naglo får med sig några pengar från Prix D'Amerique, men däremot från Prix de France.
Men Naglo är ju Stefans lilla gullegris, så han gör nog det beslutet att inte offra Naglos start för Triton...
Men jag tycker det är dumdristigt...
 
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

Om det är med motiveringen att Triton ska få plats så tycker jag det vore fel. Men med motiveringen att Naglo knappast är i form nog att ha med utgången att göra, medans Triton kan ha en vettig chans så tycker jag att det i samråd med ägaren är rätt beslut.
 
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

anhe skrev:
Om det är med motiveringen att Triton ska få plats så tycker jag det vore fel. Men med motiveringen att Naglo knappast är i form nog att ha med utgången att göra, medans Triton kan ha en vettig chans så tycker jag att det i samråd med ägaren är rätt beslut.

Håller med...

OM ägaren och Stefan är ÖVERENS om att Naglo är för dålig för PdA då skulle dom nog inte ha anmält, men om dom nu tar beslutet i efterhand och är överens så är det ju självklart godkänt....


MEN skulle Stefan köra över ägarna o "bara för att Triton är bättre" stryka Naglo för att få bättre chans... då är han ute o cycklar....
 
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

Men det handlar inte om huruvida Naglo är i form eller ej.
Jag förutsätter att tränaren inte startar en häst långt från formen i världens tuffaste lopp.
Utan diskussionen gäller om det är rätt att ta bort Naglo för att Triton Sund ska få plats.
 
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

Prakas skrev:
Men det handlar inte om huruvida Naglo är i form eller ej.
Jag förutsätter att tränaren inte startar en häst långt från formen i världens tuffaste lopp.
Utan diskussionen gäller om det är rätt att ta bort Naglo för att Triton Sund ska få plats.

Om ägaren är med på noterna så är det grönt... men gör stefan det för sitt "eget egos" skull så är det på tok fel!
 
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

Som det ser ut nu så var det bara vilda spekulationer av trevnet.se och Triton kommer inte att få plats i loppet...

Men jag fattar inte att Tarzan ska starta Scarlet!?! Det är väl endå helt galet... hästen e ju slutkörd, han vill inge mer... Varför fortsåtter Tarzan att skämma ut sig?? Jag fattar inte riktigt...
 
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

Montéryttare skrev:
Som det ser ut nu så var det bara vilda spekulationer av trevnet.se och Triton kommer inte att få plats i loppet...

Men jag fattar inte att Tarzan ska starta Scarlet!?! Det är väl endå helt galet... hästen e ju slutkörd, han vill inge mer... Varför fortsåtter Tarzan att skämma ut sig?? Jag fattar inte riktigt...

Konstigt, enligt travnet ser det ju bra ut för Triton i PdA? LÄNK

"Stefan Hultman har ju siktet instället på Prix d´Amerique dit det är anmälan på fredag. För Triton Sund ser det ganska bra ut för att få en plats i Amerique."
 
Sv: "Offra" Naglo för Triton Sund?

Prakas skrev:
Konstigt, enligt travnet ser det ju bra ut för Triton i PdA? LÄNK

"Stefan Hultman har ju siktet instället på Prix d´Amerique dit det är anmälan på fredag. För Triton Sund ser det ganska bra ut för att få en plats i Amerique."

Det var jag som läste för tidigt på morgonen :rofl: läste helt tvärt om... men nu ser jag ju vad det står :o :D

Men fortfatande kvarstår mitt kritiska öga till Scarlet!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte om jag skulle lägga denna som kropp och själ eller skola och jobba, men det gör väl detsamma. Om någon listar ut vem jag är...
2
Svar
33
· Visningar
4 126
Senast: AchyBreaky
·
Övr. Hund Min hund är världens snällaste och larvigaste, inte alls mig emot, men problemet kommer när hundägarna runt om där jag bor då tycker det...
2
Svar
39
· Visningar
2 855
Senast: Gabbi
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 711
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp