Bukefalos 28 år!

Oh en högre makt... Hjälp mig...

T

Tippan

Lillan är i höglöp. En hysteriskt kissande och flåsande hund. Kan livet bli jobbigare? Hon går runt här hemma och kommer på att hon är urkissnödig med något täta frekvenser. Så kissnödig så att hon måste komma och flåsa mig upp i ansiktet.

I morse så väckte hon mig klockan sju för hon var så nööödig så att hon nästan doooog. Kissade och lade en stor hög precis utanför huset.

-Matte? Du fattar väl att jag håller på att döööööö?

Var ute på f.m och väl här hemma på e.m så har det satt igång. Hon kissar direkt utanför porten. (Hon håller alltså på att sprängas :angel:) Sen hinner hon kissa tre gånger till, men glömmer bort att bajja. Jag har ännu inte lärt henne "bajsa", så det gör hon tyvärr inte på komando.

In. Sover en stund. KISSNÖDIG! Matte uuuut!

Men vilket härj *suck* Men det är andra dagen, så snart är det slut :p
 
Sv: Oh en högre makt... Hjälp mig...

Tack för att du påminde mig om att planera in kastrering av tik... ;)
 
Sv: Oh en högre makt... Hjälp mig...

*ha ha ha* Ja just nu känns det faktiskt som så ;) Men i morse så sov hon ända till 10 *puh* Nu står hon och åmar sig som 17, ligger på rygg och gnider sig... Well well...
 
Sv: Oh en högre makt... Hjälp mig...

Hehe, låter som min lilla lagotto som löper för första gången!
"Matte, vad är det med mig, jag är kissnödig!!.....Åh, en lyktstolpe/grästuva/whatever att sätta rumpan mot och kissa högt så alla känner lukten av mig".

Det är väl nackdelen med att ha tik....
 
Sv: Oh en högre makt... Hjälp mig...

Ja fast jag gillar annars att de kissar NEDÅT! och inte på husväggar, bilar, min träningsväska... You name it... Men vissa tikar kissar tydligen lite högre upp :)

Vart jag bodde förrut så var alla hundhatare. Gissa om att det var jobbigt att bo där. En dag så gick jag mellan garagen med mina hundar. Det stod en tygväska lutad mot en vägg och min äldre tik. Eftersom att vi gick precis vid den så gick hon så klart fram och nosade på den. LÅT INTE HUNDEN PISSA PÅ VÄSKAN, vrålar en gubbe. Nejmen hallå sa jag, det är en tik, hon kissar inte. Ja men vet aldrig sa gubben surt. Då kokade jag av ilska när jag gick därifrån. Okej okej. Han kunde väl inte veta att jag inte hade en tik och att jag var helt safe. Men ändå. Det var nog så jobbigt att bo där så jag reagerade väl onödigt negativt. Iofs inget som han led av eftersom att jag inte sa nått mer tilbaka. Men då blev det en ännu större press på att inte ens låta hundarna nosa på saker och husväggar i området för att slippa fler utskällningar.
 
Sv: Oh en högre makt... Hjälp mig...

Tippan skrev:
Lillan är i höglöp. En hysteriskt kissande och flåsande hund. Kan livet bli jobbigare? Hon går runt här hemma och kommer på att hon är urkissnödig med något täta frekvenser. Så kissnödig så att hon måste komma och flåsa mig upp i ansiktet.

I morse så väckte hon mig klockan sju för hon var så nööödig så att hon nästan doooog. Kissade och lade en stor hög precis utanför huset.

-Matte? Du fattar väl att jag håller på att döööööö?

Var ute på f.m och väl här hemma på e.m så har det satt igång. Hon kissar direkt utanför porten. (Hon håller alltså på att sprängas :angel:) Sen hinner hon kissa tre gånger till, men glömmer bort att bajja. Jag har ännu inte lärt henne "bajsa", så det gör hon tyvärr inte på komando.

In. Sover en stund. KISSNÖDIG! Matte uuuut!

Men vilket härj *suck* Men det är andra dagen, så snart är det slut :p

Härligt! Tack för en glad-tråd!

Nu är jag sååå nöjd med att ha två hanhundar... :p
 
Sv: Oh en högre makt... Hjälp mig...

Min tik är mittuppe i sitt första löp, och igår satte hon sig helt sonika och kissade på källargolvet, kunde bara inte vänta, och det var inte en liten skvätt som det blir på 1000-ställen ute..
 
Sv: Oh en högre makt... Hjälp mig...

Hon vill väl att så många som möjligt ska känna lukten av henne. Dock inte mot hus eller liknande....
I vanliga fall kissar hon som "alla normala" tikar.
Labben (kastrerad efter livmoderinfl. i december förra året) tycker hon är väldigt spännande och vill rida på henne....suck....
 
Sv: Oh en högre makt... Hjälp mig...

Nja inte så mycket bättre ännu. Eller jo, lite...

Eftersom att jag inte vill ha henne i sängen så är hon bortstängd från sängdelen av rummet. För att göra lite större plats så har jag ställt upp rummet till toaletten. Där inne gillar prinsessan att ligga. Hon sover tydligen (på fläckarna) i duschen! Lätt och behändigt att spola bort :p

Badrumsmattorna är tydligen också toppen för de ligger helt ihopknökade på morgonen. Jag tror att det är lite svalare där inne än i köket och hallen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp