Bukefalos 28 år!

T

Tican

Nu har jag ett eget zoo snart. :D:

Köpte en kamphane idag, som nattduksbordprydnad. (Poolblå med lite rött på magen, mörkblått huvud.) Jättefin, han heter Pyret. :love: Min kompis fisk heter Polarn. :D

Har köpte syrrans kanin, har tre nu. Golden Gun, Nostalgi, Miss Morot. :) Honor allihop, 5, 2 o 2 år gamla.

Hästarna såklart, Antica o Nova. Ett kapitel för sig.

Ska köpa en ny hamster imorrn, (sen min älskade Triss dog. :cry:) en vintervit hane. :)

Stallkatten Cobra, världens personligaste gulligaste! :love: Sköldpaddspaddy (?), ateriliserad hona på snart tre år. Hälften norsk skogskatt, å jättepratsam! :love: :p

Det är MINA djur, sen plus famlijens voffar, andra stallkatten Mysan, och syrrans 100-liters akvarium just nu fyllt med guppiyngel. :love: Och syrrans två hästar, kapitel för sig de med ju.
(+ 300 tackor, just nu med ca 150 lamm. :p (Ekologiska kött o pälsdjur.) Och 25% av sveriges produktion av ekologiskt nötkött. :eek: :crazy:. Men dom är inte nära vänner till familjen liksom.)



Vad har ni för djur?? :confused: :)
 
Häst, hund och uppfödning av dammråttor. :p
Jag ska köpa firre och marsvin så fort jag flyttar hemifrån. :cool:
 
Jag ska skaffa en egen voff. En beagle. :love: Som ska heta Dodger å ha röd halsduk på sig. :love: :love: (Oliver och gänget. :cool:)
 
Haha.
Min vovs heter Nisse (endast för att man ska kunna kalla honom Pissenisse ;) )
 
Jag (vi) har 9 kaniner, 2 marsvin, 5 undulater, 2 nymfparakiter, 1 hamster, 2 katter och en get.
 
Här finns:
15 ormar
ca 20 råttor, varierar konstant
2 spindlar, modell blå tarantela
Ett akvarie med olika fiskar
Hund
Stallkatter
Två hästar
Ett halvtamt rådjur.
 
2 teddymarsvin, Nora och Tuva. Dagen till ära instängda i buren pga att vi ska ha 30årskalas här. *arga grisar*
 
Häst - Dinmmans Elaine
Kanin - Vellingebackens Non stop
Marsvin - Tuffe Snuffe
Marsvin - William
Undulat - Jocke
Papegoja - Piratem
Dvärghamster - Inez
Dvärghamster - Agnez
Vandrande pinnarna - Ettan, Tvåan och Trean
Syrsorna - Hamstermat 1 -2 och -3
 
Jag har:
En collie-Ellen
En amazon papegoja-Alex
Hamstrarna-Björn, Amelia, Elsa och två hanbäbisar som ska säljas och har därför inga namn.
Marsvinen-Rasmus, Asta och Rickard
Akvarium med fiskar mest ciklider 375 liter.

Plus att min syster har:
Marsvin-Agnes
Undulat-Sune

Hoppas även att det kommer marsvinsbäbisar någon gång. :love:
 
Neej, eller ja, dom är aggressiva met andra kampahanar, men helt neutrala mot det mesta annars. :) Hänger i ett hörn å ser dystra ut hur man än gör. :D

Elvisp? Så det blir lite fart. :devil: :angel:
 
Precis som Tican säger. En kamphane kan inte bo med en annan hane, för då slåss de tills den ena dör. Ska man ha hona till sin hane måste man ha flera, helst 4-5 stycken, för annars blir hanen för "på", och jagar lätt ihjäl honan.

Men det är kul att sätta en spegel framför hanen och se honom kampa, om man nu vill ha lite action i baljan. De blir himla fina när de blåser upp sig!! :love:
Jag har oxå en kamphane, som heter Aladdin, han är blååå som havet, och lite ljusare på huvudet.
Man kan dock inte ha dem med fenbitare, typ tigerbarb och sånt... då får de inte mycket fenor kvar, eftersom de inte simmar så fort med sina fina slöjor.

Jag har en riktig fisksoppa i mitt stora akvarium. Men det är fint!! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp